بهروز آذری هستم کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
سه سال معلم تقویتی ریاضی هشتم در منزل بودم دو سال در مدرسه غیرانتفاعی معلم تقویتی ریاضی پایه هشتم بودم در یک سال هم در اموزشگاه معلم ریاضی پایه هفتم بودم
در حال حاضر معلم ریاضی هشتم در دو آموزشگاه علمی و یک مدرسه هستم و به صورت پاره وقت در تدریس خصوصی پایه های هفتم و هشتم و نهم در منزل فعالیت میکنم
بخشی از کاری که من در تدریس خصوصی ریاضی انجام میدهم توجه دادن دانش آموزان به زیبایی علم ریاضی و اینکه دانش آموزان ببینند که علم ریاضی در زندگی روزمره بسیار کاربرد دارد و تنها یک درس سخت نیست بلکه برای آسان کردن مسائل پیچیده زندگی ما آمده است
بسیاری از دانشآموزان از جذابیتهای بصری ریاضی اطلاعاتی ندارند و تصور میکنند که ریاضیات فقط یک درس سخت و پیچیده است
البته مقصر اصلی نظام آموزشی و معلمهاییاین است که نتوانستند ریاضیات را به شکلی دقیق و کاربردی و زیبا به دانش آموزان نشان دهند
من در تدریس تمرکزم بر روی تفهیم مطالب سخت ریاضی همراه با استفاده از اشکال،بردار و تصاویر است که آنها را برای انرژی دادن به کلاس به صورت شوخی و خنده دار برای دانش آموزان ترسیم میکنم
بنده از تمام کلاس هایم طوری رفتار کرده ام که دانشآموزان در ابتدا جذب خودم شدهاند و به سبک تدریس و شیوه بیان علاقه مند شده اند
از نظر من وقتی دانش آموزان جذب معلم شوند مطالب آن درس را بهتر یاد می گیرند ضمن اینکه در انجام تکالیف متعهد تر عمل می کنند زیرا کسی که آن تکالیف را از آنها خواسته شخصی است که دانش آموزان به او علاقه دارند
بنده در دوران تحصیل هم به همه درسهایی علاقهمند بودم که به معلمان علاقه داشتم
تدریس یک فرآیند است و نمیتوان برای همه به صورت یکسان عمل کرد و فقط در سطح مقدماتی، تقویتی و یا پیشرفته خلاصه نمیشود
همه دانشآموزان رفتارها و منش های خاص خود را دارند و یک معلم باید بعد از تسلط بر روی آنها سبک و روش تدریس خود را انتخاب کند
در مدتی که بنده در مدرسه غیرانتفاعی معلم تقویتی ریاضی هشتم بودم با دانش آموزان پس از ارتباط صمیمانه در تدریس همکاری داشتم و آنها را در روند تدریس شرکت میدادم تا با پرسش و پاسخ هایی که در کلاس انجام میدهم تمرکز آنها را در کلاس افزایش بدهم