ثبت نام

88904002 - 021

اگر ریاضی را دوست ندارید این شغل ها را انتخاب کنید

اگر شما هم جزء آن دسته از دانش آموزانی هستید که به ریاضی علاقه ای ندارند اصلا نگران نباشید. هنوز هم فرصت های زیادی برای اشتغال شما وجود دارد که می توانید روی آن ها حساب باز کنید. مشاغلی که در این مقاله به آنها می پردازیم کمتر از سایر مشاغل نیاز به مهارت های ریاضی خواهند داشت.

مشاغلی که نیاز به ریاضی ندارند 

۱- حقوق قضایی

اگر ریاضی شما ضعیف است اما در عوض از قدرت بیان خوبی برخوردار هستید و اهل دلیل و منطق هستید و مهارت های تحلیلی و کلامی شما بهتر از حل مسائل ریاضی است بهترین انتخاب برای شما حقوق قضایی است. اشتغال در زمینه اجرای قانون می تواند برای شما جذاب باشد. البته برای این که وارد مسائل حقوقی شوید و به عنوان قاضی ، وکیل یا مشاور حقوقی مشغول به کار شوید باید در رشته انسانی ادامه تحصیل بدهید و در دانشگاه در رشته های حقوق، علوم قضایی، فقه اسلامی و … تحصیل کنید. شما باید یک فرد کاملا منطقی، قانونمند و دارای صبر و تحمل زیادی باشید تا بتوانید در این رشته ها مشغول به کار شوید.

۲- مشاغل هنری و طراحی

اگر فرد خلاقی هستید، به کارهای هنری علاقه دارید و قادر به بیان ایده ها به شیوه های بسیار هنرمندانه هستید، رشته های هنری برای شما بسیار مناسب هستند. شما می توانید با تحصیل در رشته های هنری مختلف از جمله هنرهای نمایشی، موسیقی، نقاشی و … به اشتغال در یکی از زمینه های هنری برسید. اگر مدرک هنری خود را از دانشگاه های برجسته ای بگیرید مطمئنا زمینه اشتغال به راحتی برای شما فراهم است، ضمن این که می توانید با دریافت مجوز از نهادهای رسمی اقدام به تاسیس آموزشگاه کنید.

۳- کارشناس یک زبان خارجی

شاید در ریاضی چندان قوی نباشید اما بسیاری از کسانی که ریاضی دوست ندارد مهارت بسیار بالایی در یادگیری زبان های خارجی دارند. شما می توانید یک زبان خارجی بیاموزید و به عنوان مدرس یا مترجم مشغول به کار شوید. در حال حاضر کسانی که مهارت های زبانی بالایی دارند خیلی زود می توانند در شرکت های بازرگانی و یا موسسات آموزش زبان مشغول به کار شوند. همچنین می توانید در دارالترجمه ها کار کنید و یا تدریس خصوصی داشته باشید.

این که یک کارشناس زبان  خارجی باشید هیچ فرقی نمی کند در چه رشته ای در دبیرستان تحصیل می کنید. کافی است که در دانشگاه زبان خارجه مورد علاقه تان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. همچنین می توانید زبان خارجی مورد علاقه خود را در موسسات آزاد بخوانید. زبان هایی که در حال حاضر پتانسیل بالایی برار اشتغال در کشور ما دارند زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی، چینی و ترکی استانبولی است.

اگر مهارت های زبانی شما قوی باشد می توانید به عنوان راهنمای تور نیز فعالیت کنید، یا به عنوان یک مترجم همزمان در کنفرانس ها و همایش ها مشغول به کار شوید.

اگر شما هم جزء آن دسته از دانش آموزانی هستید که به ریاضی علاقه ای ندارند اصلا نگران نباشید. هنوز هم فرصت های زیادی برای اشتغال شما وجود دارد که می توانید روی آن ها حساب باز کنید. مشاغلی که در این مقاله به آنها می پردازیم کمتر از سایر مشاغل نیاز به مهارت های ریاضی خواهند داشت.

۴- مشاغل خدماتی

مشاغل خدماتی بسیاری وجود دارد که برای اشتغال در آنها نیازی به ریاضیات ندارید. به طور مثال نقاش ساختمان، مکانیک، تعمیرکار لوازم منزل، فروشنده، هتل داری، فروشندگی و … همگی از مشاغلی هستند که هیچ نیازی به مهارت های ریاضی ندارند و می توانید با آموزش مهارت های لازم در این زمینه در هریک از آنها مشغول به کار شوید.

مشاغلی مثل پرستاری، نگهبانی، نیروی خدماتی و بسیاری از مشاغل دیگر نیازی به مدرک خاصی ندارند. بنابراین هیچ فرقی نمی کند که شما در چه رشته ای تحصیل می کنید. در هر صورت شما می توانید بدون مهارت های ریاضی نیز به خوبی در این مشاغل مشغول به کار شوید.

۵- روانشناس و مشاور

اگر از تعامل با مردم لذت می برید، روش های مدیریت بحران را به خوبی می دانید و انسان منطقی و آگاهی هستید می توانید به عنوان یک روانشناس و مشاور مشغول به کار شوید.اگر مایل به همکاری با بیماران بالینی هستید می توانید روانشناسی بالینی را انتخاب کنید. برای این که در رشته های مرتبط با روانشناسی مشغول به کار شوید نیاز است که در رشته انسانی تحصیل کرده و در دانشگاه رشته روانشناسی را انتخاب کنید. چند حوزه دیگر روانشناسی عبارتند از: روانشناسی سلامت ، روانشناسی اجتماعی ، رفتار سازمانی ، روانشناسی ورزشی و غیره.

مشاغل دیگری نیز وجود دارد

همانطور که گفتیم همه چیز در یادگیری ریاضیات و مهارت های مربوط به آن خلاصه نمی شود. در اینجا فهرستی از سایر گزینه های شغلی است می توانید در نظر بگیرید وجود دارد که شامل: مطالعات مدیریتی ، حوزه های دینی ، سفر و گردشگری ، عکاسی ، رسانه ها و ارتباطات جمعی و بازاریابی دیجیتال می شود. بهتر است در مورد مشاغل مختلف اطلاعات خود را بالاتر ببرید تا بتوانید رشته تحصیلی مناسبی انتخاب کنید و در رشته ای که مورد علاقه شما است و با شغلی که به آن می اندیشید مرتبط باشد.

با این حال ریاضی را جدی بگیرید

اگرچه در مشاغلی که از آنها نام بردیم خبری از مهارت های ریاضی نیست اما باید بدانید که مهارت های ریاضی در تمام امرو روزمره ما جاری است. به طور مثال همان حساب و کتاب های ساده ای که روزانه انجام می دهیم، آمار و احتمالاتی که به کار ما می آیند، محاسبه قیمت اجناس و … همگی به نوعی به مهارت های شما در یادگیری ریاضیات در حوزه اعداد و ارقام وابسته است.

اگر ریاضی را دوست ندارید این شغل ها را انتخاب کنید اگر شما هم جزء آن دسته از دانش آموزانی هستید که به ریاضی علاقه ای ندارند اصلا نگران نباشید. هنوز هم فرصت های زیادی برای اشتغال شما وجود دارد که می توانید روی آن ها حساب باز کنید. مشاغلی که در این مقاله به آنها می پردازیم کمتر از سایر مشاغل نیاز به مهارت های ریاضی خواهند داشت.

چند توصیه از مدرسانه

بنابراین باید سعی کنید که به اندازه کافی از مهارت ریاضیات برخوردار باشید. یادگیری ریاضیات آنقدر که فکر می کنید سخت نیست، اگر روش های یادگیری و آموزش ریاضی را بدانید ممکن است نظر شما در مورد این درس کاربردی تغییر کند و به یکی از درس های مورد علاقه شما تبدیل شود. پس بهتر است قبل از این که برای همیشه ریاضی را کنار بگذارید از یک مشاور با تجربه در مورد روش های یادگیری و مطالعه ریاضی راهنمایی بخواهید. شاید یک راهنمایی صحیح و برنامه ریزی آموزشی استاندارد برای همیشه مسیر زندگی شما را تغییر دهد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

6 پاسخ

  1. سلام من محمدرضا ۱۵ ساله از فارس هستم کلاس هشتم.
    من در ریاضیات یه خورده ضعیفم آیا میتونم برم تجربی؟!

  2. سلام شیمی و فیزیک و ریاضی تخصصی و عمومی رشته تجربی خیلی ریاضیات سنگینی دارند
    دروس زیست و فارسی و عربی و انگلیسی و سلامت و بهداشت و دینی بدون ریاضی هستند

  3. سلام من نمیدونم چه رشته ای برم میخوام برم رشته ای که درامد داشته باشه و اینکه فقطم رشته فنی حرفه و انسانی میخوام برم ریاضیش هم خیلی سنگین نباشه

    1. با سلام وقت بخیر

      با توجه به این که آینده شغلی بسیار متفاوتی پیش روی شما دانش آموزان عزیز نسبت به مشاغل امروز قرار داره ، بهتره حتما” از مشاوره حرفه ای استفاده کنید و آینده شغلی تون رو محدود به رشته تحصیلی نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.