ثبت نام

88904002 - 021

انجام کارهای سخت برای ما مفید است؟

عنوان: وقتی انجام کارهای سخت برای شما مفید می شودبرای همه ما پیش می آید که از انجام دادن کارهای سخت خسته شویم ، از شلوغی برنامه روزانه ناراضی باشیم و به دنبال آرامش و وظایف آسان تر در میان انبوه کارهایی که به ما سپرده می شود باشیم. فرض کنید که یک فهرست از وظایفی که باید در طول انجام دهید در اختیار دارید.

مطالعه ۲۰ صفحه ریاضی و حل تمرین ، ورزش و پیاده روی ، سر زدن به مادربزرگ و خرید کردن برای او، انجام تکالیف مدرسه و مرور درس تاریخ.

اگر قرار باشد انتخاب کنید اولین کاری که برای انجام انتخاب می کنید کدام است؟ آیا انتخاب شما کارهای آسان تر است؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه کارهای سخت را در آخرین مرحله انجام می دهند؟ یا این که اعتقاد دارید ابتدا باید کارهای سخت تر را انجام داد؟ برخی افراد از چالش یک کار سخت لذت می برند و برخی دیگر سعی می کنند به هر قیمتی از آنها اجتناب کنند.

باید بدانید که پایبندی به وظایفی که انجام آنها برای شما آسان است، شما را در سطح دانش و مهارت فعلی تان نگه می دارد. اگرچه برخی از افراد ترجیح می دهند وظایف چالش برانگیز را بر عهده نگیرند، اما علم روانشناسی معتقد است که انجام چنین کارهای چالش برانگیزی فرصت یادگیری مهارت ها و توانایی های جدید را برای شما فراهم می کند و سبب ارتقاء مهارت ها و خصوصیات شخصیتی شما می شود.

یک روانشناس در این باره می گوید، برعهده گرفتن وظایف چالش برانگیز از نظر روانشناختی برای افراد به ویژه نوجوانان بسیار خوب است ، این کار هم از نظر روانی باعث یکپارچگی مغز و ارتقاء اعتماد به نفس می شود و هم از نظر زیستی باعث ارتقاء مهارت ها و توانایی های بیشتر در شخص می گردد.

عنوان: وقتی انجام کارهای سخت برای شما مفید می شودبرای همه ما پیش می آید که از انجام دادن کارهای سخت خسته شویم ، از شلوغی برنامه روزانه ناراضی باشیم و به دنبال آرامش و وظایف آسان تر در میان انبوه کارهایی که به ما سپرده می شود باشیم. فرض کنید که یک فهرست از وظایفی که باید در طول انجام دهید در اختیار دارید.

چرا انجام کارهای سخت مفید است؟

تعیین دقیق این که چه کارهایی سخت هستند کمی مشکل است. هیچ لیست قطعی برای انجام چنین کارهایی وجود ندارد ، در واقع این بستگی به شخصیت و توانایی های فردی شما دارد که کدام کارها سخت هستند و کدام یک برای شما راحت تر خواهند بود. معمولا کارهای سخت شما را به چالش می کشند. مثلا ممکن است برای یک دانش آموز انجام تکالیف مدرسه کار سختی باشد و دیگری حل کردن مسائل ریاضی را سخت و چالش برانگیز بداند. در هر صورت هرکاری که شما را به چالش بکشد و احساس کنید که انجام آن برای شما با سختی همراه خواهد بود دقیقا همان کاری است که باید روی آن تمرکز کنید.

تکمیل یک کار سخت و چالش برانگیز برای شما تنها یک هدف نیست، بلکه باعث پیشرفتی است که شما را به افزایش توانایی ها و مهارت ها می رساند و همچنین فعالیت های ذهنی را در شما ایجاد می کند که قبلا هرگز انجام نداده اید. به این ترتیب شما می توانید خود را به چالش بکشید. در واقع باید گفت که انجام کارهای سخت، فواید جانبی مثبت زیادی دارد و می تواند برای سلامتی طولانی مدت افراد نیز مهم باشد.

این که شما خود را به چالش بکشید، تلاش کنید و سعی کنید که یک مشکل یا وظیفه را به خوبی به پایان برسانید ایجاد حس موفقیت در شما باعث افزایش اعتماد به نفس می شود که این حس خوشایند باعث بهبودی شرایط مغزی و روانی شما خواهد بود. تداوم چنین حالاتی از شما یک انسان موفق و سختکوش می سازد.

این مسئله از دیدگاه عصبی-بیولوژیکی نیز بسیار مهم است. انعطاف پذیری مغز، در مورد اینکه چگونه مغز به ایجاد اتصالات جدید و ایجاد مسیرهای جدید ادامه دهد، اهمیت بسیاری دارد، به ویژه با بالا رفتن سن، انجام چنین کارهایی باعث می شود که مغز سالم تری داشته باشید. انجام کارهای چالش برانگیز باعث می شود به روش های جدیدتری فکر کنید ، از مغزتان بیشتر کار بکشید و خلاقیت های ذهنی را در شما افزایش می دهد.

انجام کارهای سخت برای ما مفید است؟ عنوان: وقتی انجام کارهای سخت برای شما مفید می شودبرای همه ما پیش می آید که از انجام دادن کارهای سخت خسته شویم ، از شلوغی برنامه روزانه ناراضی باشیم و به دنبال آرامش و وظایف آسان تر در میان انبوه کارهایی که به ما سپرده می شود باشیم. فرض کنید که یک فهرست از وظایفی که باید در طول انجام دهید در اختیار دارید.

اولویت دادن به کارهای آسان شما را تنبل می کند

وقتی عادت می کنید که همیشه کارهای آسان تر را به عهده بگیرید ، مطمئنا زمان لازم برای انجام کارهای سخت تر را از دست می دهید به همین دلیل از آنجام آنها باز می مانید و این حس در شما تقویت می شود که توانایی انجام چنین کارهایی را ندارید. اعتماد به نفس خود را از دست می دهید و توقع شما از خودتان به شدت کاهش می یابد. در واقع اجتناب از کارهای سخت منجر به کاهش خودباوری می شود که در نهایت باعث می شود در انجام برخی کارها احساس ناتوانی کنید.

یک مطالعه  علمی در موسسه پژوهی در آلمان نشان داد افرادی که در مشاغل سخت تر مشغول به فعالیت هستند و برای انجام کار به مهارت هایی مثل مدیریت بحران ، تعامل با افراد مختلف ، حل تعارضات و مدیریت نیاز دارند در مقایسه با دیگران در زمان افزایش سن از مشکلات حافظه کمتری رنج می برند.

وقتی فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید در اختیار دارید، ممکن است با خود بگویید که ابتدا کارهای آسان تر را انجام دهم، اما این فقط یک توجیه برای اجتناب از انجام وظایف سخت تر است. اجتناب از کارهای دشوار می تواند باور ما را نسبت به خود تغییر دهد تا از تلاش دست برداریم. در واقع شما با خودتان می گویید ” تلاش نکن، نمی توانی موفق شوی” و این همان جمله ای است که شما را به یک شخص تنبل تبدیل می کند که از تلاش بیشتر گریزان است.

انجام کارهای سخت برای ما مفید است؟ عنوان: وقتی انجام کارهای سخت برای شما مفید می شودبرای همه ما پیش می آید که از انجام دادن کارهای سخت خسته شویم ، از شلوغی برنامه روزانه ناراضی باشیم و به دنبال آرامش و وظایف آسان تر در میان انبوه کارهایی که به ما سپرده می شود باشیم. فرض کنید که یک فهرست از وظایفی که باید در طول انجام دهید در اختیار دارید.

چالش ها بهترین دوستان شما هستند

یکی از اصلی ‌ترین راه‌ هایی که می‌ توانید ذهنیت خود را تغییر دهید و برای انجام کارهای دشوار همیشه آماده باشید، این است که تلاش کنید و چالش ها را دوست خود بدانید. برای انجام این کار، باید راهی را بیابید که برای شما مفید باشد تا وظایف سخت و دشوار در نظر شما دلهره آور و ترسناک نباشند. اگر کتاب “قورباغه را قورت بده” را خوانده باشید می بینید که اگر ابتدا سراغ کارهایی بروید که از آنها متنفرید، می ترسید و یا برای شما سخت هستند، موفقیت بیشتری نصیب شما خواهد شد و راحت تر می توانید وظایف دیگری که به عهده شما است را انجام دهید.

بهتر است برای انجام کارهای خود یک جدول زمانی داشته باشید. همیشه اولویت را به کارهای سخت و چالش برانگیز اختصاص دهید، در مورد آنچه می توانید به دست آورید و جدول زمانی که در آن می توانید به آن دست یابید واقع بین باشید. اگر این یک کار واقعاً پیچیده و چالش برانگیز است می توانید در انجام آن کمک بخواهید. مثلا اگر یادگیری ریاضی و انجام تست های آن برای شما سخت است ، در کلاس های آمادگی کنکور شرکت کنید ، یا معلم خصوصی بگیرید تا ریاضی شما قوی تر شود. به این ترتیب می توانید در انجام کارهایی که برای شما سخت تر هستند موفق تر باشید. گاهی نیاز است که در انجام کارهای مشکل هم خود را محک بزنید و هم از محرک های کافی مثل مطالعه جمعی، شرکت در کلاس جبرانی، کمک خواستن از والدین، دوستان و انجام کارهای تیمی برخوردار شوید.

منظور از رویارویی با چالش این نیست که شما خود را عذاب دهید. بلکه منظور این است که برای رسیدن به مهارت های کافی تلاش کنید. اگر احساس می کنید که در این کار موفق نیستید ابتدا خود را محک بزنید، در صورتی که واقعا از عهده آن بر نمی آیید می توانید کمک بخواهید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.