ثبت نام

88904002 - 021

احمدرضا قربانی | آموزش مفهومی ریاضی ششم

احمدرضا قربانی هستم، معلم مقطع ششم ابتدایی، دارای مدرک کارشناسی علوم طبیعی دانشگاه تربیت معلم هستم و بیش از ۶ سال است که به تدریس در مقطع ششم مشغول می باشم.

یکی از دروس بسیار مهم دوره ششم ابتدایی درس ریاضی است و مهمترین نکته در مورد یادگیری این درس آموزش مفهومی آن است. این که دانش آموز ریاضی را به صورت مفهومی و عمیق یاد بگیرد نکته مهمی است که باید هدف آموزش مدرسین در مقاطع مختلف تحصیلی باشد.

احمدرضا قربانی هستم، معلم مقطع ششم ابتدایی، دارای مدرک کارشناسی علوم طبیعی دانشگاه تربیت معلم هستم و بیش از 6 سال است که به تدریس در مقطع ششم مشغول می باشم.

همانطور که میدانیم ریاضی یک درس کاملا زنجیره ای و بنیادی است و اکثر مباحث آن به صورت پیش نیاز برای مباحث و مفاهیم پیچیده تر در سالهای بالاتر تحصیلی است، بنابراین اگر دانش آموز از سالهای اولیه تحصیل در مقطع ابتدایی مفاهیم پایه ای را بیاموزد در یادگیری این درس در سالهای بالاتر مشکلی نخواهد داشت.

اگر بخواهم از تجربه خود برای آموزش مفهومی ریاضی ششم برایتان صحبت کنم باید بگویم مهمترین مسئله در یادگیری مفهومی این درس، استفاده از نمونه سوالات ششم متفاوت به عنوان تمرین است، در این صورت است که دانش آموز با طراحی سوالات آشنا شده و می تواند به راحتی مفاهیم را در قالب سوالات مختلف بیاموزد.

دانش آموز برای این که بتواند در آموزش ریاضی موفق باشد، نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد، ضمن این که باید میزان تسلط او به ریاضیات از اول تا سال ششم مشخص شود، بسیاری از دانش آموزان به دلیل نگرش منفی که در طول چند سال تحصیل در مورد یادگیری ریاضیات برای آنها ایجاد شده است، علاقه ای به یادگیری این درس ندارند، به همین دلیل تمرکز کافی و لازم را سر کلاس نداشته و به این ترتیب کم کم در یادگیری مباحث جدیدتر به مشکل خورده و در درس ریاضی ضعیف می شوند.

استفاده از تجربیات معلم خصوصی می تواند برای بسیاری از دانش آموزان  که با چالش یادگیری ریاضیات روبه رو هستند مفید باشد، به این ترتیب دانش آموز قادر است ابتدا مروری بر دروس گذشته داشته و سپس به یادگیری درس های جدید بپردازد، ضمن این که داشتن معلم خصوصی به دانش آموز هدف می بخشد و داشتن یک برنامه منظم و نظارت بر اجرای دقیق آن در کنار ارزیابی های پیاپی به دانش آموز کمک می کند تا در مسیر پیشرفت موفق تر عمل کند.

نباید فراموش کنیم که استعداد دانش آموزان در یادگیری درس ها متفاوت است به این معنا که ممکن است یک دانش آموز در دروس مفهومی مثل ریاضی موفق تر از دروس حفظی و تئوری باشد یا برعکس، بنابراین گاهی لازم است برای تسلط یک دانش آموز به مباحث کتاب درسی وقت بیشتری اختصاص یابد. استفاده از یک معلم خصوصی با تجربه و مهارت بالا  می تواند بهترین روش برای آموزش مفهومی این درس به دانش آموزان کلاس ششم باشد.

بسیاری از والدین همین که دانش آموز نمره قبولی از درس ریاضی بگیرد راضی هستند، در حالی که باید توجه داشت که هزینه کردن برای یادگیری اصولی و مفهومی ریاضیات یک سرمایه گذاری بلندمدت است و دانش آموز در صورت تسلط به دروس در سالهای تحصیلی آتی مشکلی نخواهد داشت.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.