ثبت نام

88904002 - 021

آناهیتا رحمانی | معلم خصوصی علوم هشتم

آناهیتا رحمانی هستم، دارای مدرک کارشناسی بهداشت محیط، ۸ سال است که به عنوان معلم خصوصی علوم به تدریس اشتغال دارم.

کتاب علوم پایه هشتم، دارای ۱۵ فصل است که مباحث پایه ای از دروس زیست شناسی انسانی، فیزیک و شیمی دوره دوم متوسطه در آن وجود دارد. در این کتاب به مباحثی همچون شکست نور، آشنایی با مفاهیم مغناطیس، الکتریسته، سنگ ها و کانی ها، چگونگی تولید مثل جانداران، تنظیمات هورمونی و تنظیم عصبی و شناخت اتم اشاره شده است.

آناهیتا رحمانی هستم، دارای مدرک کارشناسی بهداشت محیط، 8 سال است که به عنوان معلم خصوصی علوم به تدریس اشتغال دارم.

درس علوم یک درس کاملا کاربردی است، دانش آموز باید مفاهیم این درس را به خوبی درک کند، بنابراین مهمترین نکته در مورد یادگیری علوم هشتم با این مباحث متنوع و سنگین مطالعه متمرکز و دقیق است.

من در کلاس های خصوصی درس علوم معمولا به تشریح مباحث درسی می پردازم و سعی می کنم مثال های ساده و کاربردی از هر مبحث برای دانش آموز ارائه کنم تا بتواند تصویر ذهنی درستی خلق کرده و مباحث را به خوبی درک کند، در صورتی که برخی از مفاهیم نیاز به آزمایشات علمی داشته باشد، سعی میکنم با یک آزمایش ساده مفاهیم را برای درک دانش آموز ساده تر کنم.

بهتر است که دانش آموز خلاصه نویسی مباحث درسی را یاد گرفته و در زمان مطالعه برای خلاصه نویسی درس وقت بگذارند، همچنین می توانند نکات مهم درس را یادداشت یا هایلات کنند، در مورد درس تئوریکی مثل علوم مشخص کردن نکات کلیدی هر درس کار بسیار مهمی است و مرور کردن مطالب و یا مطالعه برای امتحان را به امری ساده تبدیل می کند.

بسیاری از دانش آموزان من که در کلاس های تقویتی شرکت می کنند، اصول مطالعه صحیح را نمی دانند، این مسئله باعث می شود که یادگیری درس علوم که درسی بسیار مفهومی است کار سختی به نظر برسد، از طرفی درس علوم پایه دروس بسیار مهم و کاربردی چون فیزیک، شیمی و زیست در دوره دوم متوسطه است و به همین دلیل یادگیری آن می تواند زمینه ساز تقویت پایه تحصیلی در دروس یاد شده باشد.

من فکر می کنم داشتن یک برنامه درسی مدون و دقیق و برنامه ریزی برای مطالعه و مرور مطالب به دانش آموز کمک می کند تا مطالعه هدفمندتری داشته باشد، ضمن این که هر از گاهی باید دانش آموز تحت ارزیابی شفاهی یا کتبی قرار بگیرد تا میزان تسلط و یادگیری او محک زده شود، این کار کمک می کند تا نقاط ضعف و اشکالات دانش آموز در مباحث درسی مشخص شده و بتوان برای یادگیری او برنامه ریزی بهتری ارائه کرد.

برای این که بدانید چه نکات مهمی در هر درس وجود دارد می توانید از نمونه سوالات امتحانی استفاده کنید، معمولا سوالات امتحانی را از بخش های مهم هر درس استخراج می کنند، البته درس علوم درسی مفهومی است و اگر به خوبی آن را مطالعه کنید مطمئنا قادر به پاسخگویی به هر سوالی از این درس خواهید بود. پس توصیه می کنم که روش های مطالعه صحیح دروس حفظی را بیاموزید و سعی کنید علوم را بر پایه همین اصول مطالعه کنید تا در یادگیری آن موفق تر  باشید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.