ثبت نام

88904002 - 021

آریا شعرخوانی | معلم خصوصی زیست

آریا شعرخوانی هستم، معلم زیست دوره دوم متوسطه در تهران، ۷ سال سابقه تدریس در مدارس نمونه دولتی و تدریس خصوصی درس زیست در کارنامه کاری ام دارم.

درس زیست شناسی در دوره دوم متوسطه یا همان دبیرستان مربوط به رشته علوم تجربی است، اما مباحث این درس با زندگی گیاهی، جانوری و انسانی گره خورده است و مباحث این درس بسیار مورد توجه و علاقه بسیاری از دانش آموزان است. از طرفی این درس کاربردی نقش عمده ای در کنکور رشته تجربی دارد، بنابراین یادگیری آن بسیار مورد اهمیت واقع می شود.

آریا شعرخوانی هستم، معلم زیست دوره دوم متوسطه در تهران، 7 سال سابقه تدریس در مدارس نمونه دولتی و تدریس خصوصی درس زیست در کارنامه کاری ام دارم.

من به عنوان معلم خصوصی زیست همیشه سعی کرده ام تا مباحث این درس را هرچه ساده و جذاب تر بیان کنم تا دانش آموزان با انگیزه بیشتری به یادگیری مشغول شده و برای رسیدن به مطالبی که در ذهنشان وجود دارد تمرکز لازم را داشته باشند. این درس از جمله مباحثی است که باید با تمرکز زیاد و عمیق مطالعه شود تا مطالب ذکر شده در آن به خوبی در ذهن دانش آموز بماند.

دانش آموزان برای این که بتوانند به خوبی به مباحث درس زیست تسلط پیدا کنند بهتر است به مثال های کتاب خوب توجه کنند، وظیفه معلم است که از مثال های روزمره و ساده برای بیان مفاهیم استفاده کند تا دانش آموزان ارتباط بهتری با درس داشته باشند. برای جلب توجه دانش آموز به سرفصل ها و مباحث می توان از طرح پرسش های مفهومی استفاده کرد، به این ترتیب که با طرح پرسش های کلی دانش آموز را برای بیان مطالب مهم آماده کرد.

در کلاس های خصوصی من سعی می کنم مباحث درسی را تا حد زیادی با زبان ساده و فصیح آموزش دهم تا دانش آموز بتواند ارتباط خوبی با مباحث داشته باشد، یکی از مهمترین فاکتورهای یادگیری درس زیست با مباحث مشابه، علاقه به دانستن آنهاست، وظیفه معلم خصوصی زیست آن است که این علاقه را در دانش آموزی که با آموزش درس زیست در مدرسه مشکل داشته است، به وجود آورد. ارائه مثال های ملموس و ساده و انجام آزمایشات ساده در کلاس های خصوصی از جمله مواردی است که می توان از آن ها استفاده کرد.

برای این که مطمئن شوم دانش آموز در کلاس خصوصی تمام مطالب را به خوبی فراگرفته است، هرجلسه یک  امتحان کوچک تشریحی از دانش آموز میگیرم، به این ترتیب بعد از اطمینان از تسلط دانش آموز وارد مباحث درس های بعدی می شویم.

در صورتی که زیست سال های یازدهم و دوازدهم را تدریس کنم، سعی می کنم نکات مهم تستی را برای دانش آموز بیان کنم تا در زمان کنکور نیز موفق باشد. این مسئله به دانش آموز کمک می کند تا مطالب مهم را شناسایی کرده و تمرکز خود را روی یادگیری آنها قرار دهد.

یکی از بهترین روش ها برای آشنایی با سوالات زیست،  استفاده از کتاب های کمک درسی است، این کتاب های طبقه بندی شده به دانش آموز کمک می کند تا با سوالات پرتکرار آشنا شده و به راحتی تمرکز خود را روی مطالب مهم درسی بگذارد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.