ثبت نام

88904002 - 021

چگونه می توان بازیگر شد؟

هنرهای نمایشی یکی از محبوب ترین انواع رشته های هنری است که بسیاری از دانش آموزان علاقه دارند که در آن شرکت کنند. در واقع هنرهای نمایشی رشته ای است که از رقص ، موسیقی و نمایش برای ارسال یک پیام خاص یا آموزش به مخاطب استفاده می کند. این رشته در سال های اخیر بسیار مدرن تر شده است و کمتر شاهد فعالیت این رشته همانند سالیان گذشته هستیم. کارشناسان می گویند پس از همه گیری کووید-۱۹، احتمال اوج گرفتن این رشته افزایش پیدا می کند. بنابراین می توان به آن به عنوان یک فرصت شغلی نام برد. این رشته به ۳ دسته تقسیم می شود. ادبی ، فنی ، بازیگری.

هنرهای نمایشی یکی از محبوب ترین انواع رشته های هنری است که بسیاری از دانش آموزان علاقه دارند که در آن شرکت کنند. در واقع هنرهای نمایشی رشته ای است که از رقص ، موسیقی و نمایش برای ارسال یک پیام خاص یا آموزش به مخاطب استفاده می کند. این رشته در سال های اخیر بسیار مدرن تر شده است و کمتر شاهد فعالیت این رشته همانند سالیان گذشته هستیم. کارشناسان می گویند پس از همه گیری کووید-19، احتمال اوج گرفتن این رشته افزایش پیدا می کند. بنابراین می توان به آن به عنوان یک فرصت شغلی نام برد. این رشته به 3 دسته تقسیم می شود. ادبی ، فنی ، بازیگری.

هنرهای نمایشی ادبی

این شغل فقط به مهارت و اشتیاق شما برای نوشتن بستگی دارد. نویسندگان بزرگی به عنوان نمایشنامه نویس فعالیت می کنند. به طور مثال نوع نگارش شکسپیر به گونه ای بوده است که اکثر اثرات او به صورت نمایشنامه هزاران بار در سراسر دنیا اجرا شده است. شما قادر هستید که به صورت آکادمیک و یا ثبت نام در دوره های موسسات آموزشی مدرک هنرهای نمایشی در این رشته را دریافت کنید. البته باید بدانید که اگر قصد ندارید در رشته نمایشنامه نویسی ادامه تحصیل دهید اما به این کار علاقه دارید باید مهارت هایی را کسب کنید که به درک اصول یک نمایشنامه نویس کمک کند. شما می توانید به مطالعه تاریخ ، فلسفه ، جامعه شناسی ادامه دهید تا دانش خود را در مورد طبیعت انسان افزایش دهید. این به شما کمک می کند تا در آینده نمایشنامه های عالی بنویسید.

بازیگری

بازیگری شغلی مبتنی بر مهارت های خاص است. به جرأت می توان گفت که بازیگری یکی از پرطرفدارترین شغل های دنیا است. بسیاری از بازیگران مشهور دنیا در رشته بازیگری تحصیل کرده اند اما بسیاری نیز تحصیلاتی در رشته های دیگر دارند اما توانسته اند با توجه به مهارتی که دارند وارد این عرصه شوند.

فنی

رشته فنی هنرهای نمایشی شامل همه تخصص های پشت صحنه است. مثل کارگردانی، تولید، منشی گری صحنه و … مواردی مثل مدیریت و کنترل وسایل و تجهیزات ، آرایش ، طراحی لباس و صحنه نورپردازی ، صدا برداری و … همگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اکثر مدارس هنرهای نمایشی بخش های ویژه ای برای درک موضوعات مربوط به تولید تئاتر دارند.

اهمیت دوره های تئاتر

دوره های تئاتر به اشکال مختلفی ارائه می شوند. شما اگر به هنر تئاتر علاقمند باشید هم می توانید در دوره های آموزش آزاد شرکت کنید و هم می توانید به صورت آکادمیک این رشته را در مدرسه و دانشگاه ادامه دهید. در ایران تئاتر علاقمندان بسیاری دارد. شما می توانید برای تحصیل در دانشگاه رشته تئاتر را انتخاب کنید. اگرچه دریافت لیسانس بازیگری هیچ تأثیری در انتخاب شما به عنوان یک بازیگر در آینده نخواهد داشت.

مدرک کارشناسی ۴ ساله در تئاتر شامل کلاس هایی در تمام جنبه های عملکردی و تولید ، از جمله بازیگری ، کارگردانی ، تاریخ تئاتر ، نوشتن بازی ، طراحی تولید ، طراحی صحنه و لباس، آرایش و تئاتر است.

برای راهیابی به رشته بازیگری در چه رشته ای درس بخوانیم؟

برای این که در دانشگاه رشته تئاتر و بازیگری را بخوانید لازم نیست که حتما از هنرستان فارغ التحصیل شده باشید. شما می توانید در هر رشته ای که درس خوانده اید در کنکور هنر شرکت کرده و از این طریق به دانشگاه بروید.

رشته بازیگری در مقطع ارشد

شما می توانید رشته بازیگری را در مقطع ارشد نیز ادامه دهید. گرایش های مختلف رشته بازیگری در مقطع ارشد شامل بازیگری، بازیگری رادیو،  بازیگری سینما و تولید سیما است.

بازار کار رشته بازیگری

بازار کار رشته بازیگری اگر بتوانید به تلویزیون و سینما راه پیدا کنید خوب است ، در غیر اینصورت باید زحمات بسیاری را در این راه متحمل شوید. برای این که بتوانید خود را در این رشته ثابت کنید و به جایگاهی که شایسته شما است برسید کار بسیار سختی در پیش دارید. بنابراین باید خیلی عاشق این رشته باشید که بتوانید در آن به موفقیت برسید. چرا که اکثر افراد در میانه راه نا امید شده و این رشته را رها می کنند.

چگونه می توان بازیگر شد؟ هنرهای نمایشی یکی از محبوب ترین انواع رشته های هنری است که بسیاری از دانش آموزان علاقه دارند که در آن شرکت کنند. در واقع هنرهای نمایشی رشته ای است که از رقص ، موسیقی و نمایش برای ارسال یک پیام خاص یا آموزش به مخاطب استفاده می کند. این رشته در سال های اخیر بسیار مدرن تر شده است و کمتر شاهد فعالیت این رشته همانند سالیان گذشته هستیم. کارشناسان می گویند پس از همه گیری کووید-19، احتمال اوج گرفتن این رشته افزایش پیدا می کند. بنابراین می توان به آن به عنوان یک فرصت شغلی نام برد. این رشته به 3 دسته تقسیم می شود. ادبی ، فنی ، بازیگری.

شرایط پذیرش در رشته بازیگری بدون کنکور

شما می توانید با مدرک دیپلم در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور و با شرط معدل تحصیل در رشته بازیگری را ادامه دهید. معمولا در دانشگاه های علمی کاربردی این کار امکان پذیر است.

مصاحبه عملی یا آزمون عملی رشته بازیگری

یکی از نکات مهم در تحصیل در رشته بازیگری آن است که متقاضی باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه هنرهای زیبا یا دانشگاه سینما و تئاتر در مصاحبه عملی نمره عالی کسب کند. این مصاحبه هر ساله بعد از اعلام نتایج کنکور و انتخاب رشته برگزار می شود.

برای تحصیل در یکی از چهار گرایش رشته تئاتر ، بازیگری و کارگردانی ، طراحی صحنه ، ادبیات نمایشی یا نمایش عروسکی ، داوطلب باید در آزمون عملی شرکت کند و برای ارائه رزومه و انگیزه خود نزد اساتید این رشته آماده باشد.

مهاجرت فارغ التحصیل بازیگری

اگر در رشته بازیگری تحصیل کنید می توانید برای ادامه تحصیل یا اشتغال در بازار کار بهتری به خارج از کشور هم مهاجرت کنید. آمریکا بهترین مقصد برای کسانی است که در رشته بازیگری تحصیل کرده اند ، شما می توانید در دانشگاه های هنر آمریکا واقع در نیویورک یا آتالانتا ، نیواورلئان و آستین مشغول به تحصیل یا فعالیت در زمینه بازیگری شوید.

در کشور کانادا نیز شهرهای ونکوور و تورنتو از جمله شهرهایی هستند که در زمینه تولید فیلم و جذب بازیگر بسیار فعال هستند. همچنین می توانید در دانشگاه های مشهوری چون شیدان کالج ، دانشکده‌ی فیلم‌سازی تورنتو ، کالج فنشاو ،کالج جورج براون کانادا و دانشگاه ویندزور به تحصیل در رشته بازیگری ادامه دهید.

کلام آخر

برای این که در رشته بازیگری موفق باشید علاوه بر مدارک آکادمیک شما به مهارت های بازیگری نیز احتیاج دارید. شاید بتوان گفت که بازیگری تنها شغلی است که با عشق و علاقه تنها در آن به جایی نمی رسید. با این حال می توانید همانند بسیاری از ستاره های سینمای ایران و جهان کار خود را در عرصه تئاتر آغاز کنید و با موفقیت های قدم به قدم در عرصه سینما و بازیگری بدرخشید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.