ثبت نام

88904002 - 021

شهلا سلیمانی | معلم خصوصی ریاضی اول

شهلا سلیمانی هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضیات از دانشگاه تربیت معلم تهران، بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس کلاس اول دبستان در کارنامه کاری ام دارم و به عنوان معلم خصوصی ریاضی اول نیز فعالیت می کنم.

برعکس تصور همه که فکر می کنند ریاضی دبستان خیلی آسان و ساده است، باید بگویم آموزش ریاضیات به دانش آموزان دبستانی کاری بسیار دشوار و یادگیری آن نیز امری بسیار ضروری است. برای یک دانش آموز کم سن و سال و با دایره لغات کاملا محدود، توضیح و بسط مفاهیم ریاضی به زبان ساده بسیار مشکل است. به همین دلیل نیز استفاده از معملمین با تجربه در این مقطع تحصیلی امری ضروری است، ضمن این که در کنار شیوه تدریس استاندارد، مدرس باید یک ارتباط کاملا صمیمانه و دوستانه با دانش آموز داشته و جو روانی مناسبی برای او فراهم کند.

شهلا سلیمانی هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضیات از دانشگاه تربیت معلم تهران، بیش از 15 سال سابقه تدریس کلاس اول دبستان در کارنامه کاری ام دارم و به عنوان معلم خصوصی ریاضی اول نیز فعالیت می کنم.

توصیه من به والدین عزیز این است که در صورتی که احساس می کنند فرزندشان از همان کلاس اول با یادگیری ریاضیات مشکل دارد، بهتر است به هر ترتیبی شده با استخدام مدرس خصوصی و یا ثبت نام او در کلاس تقویتی زمینه قوی تر شدن او را در درس ریاضیات فراهم کنند.

ریاضی بسیار کاربردی و البته درسی زنجیره وار است، اگر دانش آموز از همان ابتدا نتواند مفاهیم ریاضی را به خوبی فرا گیرد، مطمئنا در یادگیری مباحث پیچیده تر دچار مشکل شده و همچنین با یک نگرش و ذهنیت منفی نسبت به استعداد خود در ریاضیات روبرو میشود که در دراز مدت برای یادگیری ریاضیات یک سم مهلک است.

من فکر می کنم مهمترین ویژگی آموزش ریاضیات برای کلاس اول، بیان نکات مهم و تدریس با زبانی بسیار ساده و قابل درک خواهد بود. معلم باید سعی کند مفاهیم را بسیار ساده تشریح کند و به دانش آموزان کمک کند تا بتوانند مفاهیم را درک کنند، حل تمرین های بسیار و مشابه می تواند روش مفیدی برای تسلط به ریاضیات باشد.

امیدوارم با تصور این که ریاضی اول دبستان یک درس کاملا ساده است، از اهمیت آن غافل نشوید، چرا که یادگیری اولین مفاهیم ریاضیات پایه گذار فهم ریاضی در ذهن فرزند شما خواهد بود و همانطور که گفتم ذهنیت او را نسبت به توانمندی ها و استعدادهایش و همچنین یادگیری ریاضیات تشکیل میدهد، بنابراین اگر دانش آموزی در پایه اول دبستان احساس کند که ریاضی درس سختی است و یا او استعداد یادگیری آن را ندارد، مطمئنا تا پایان تحصیلی نیز با این درس مشکل خواهد داشت.

یکی از روش های کاربردی در آموزش ریاضیات پایه اول دبستان استفاده از روش های تصویری برای انتقال مفاهیم است، دانش آموزان در این سن به وسیله ادراک بصری آموزش می بینند و مفاهیمی که از این طریق می آموزند بیشتر در ذهنشان باقی می ماند. بنابراین انتظار داریم که معلمان گرامی این موضوع را در نظر داشته و با استفاده از شیوه های خلاقانه ریاضیات را به دانش آموزان این پایه آموزش دهند تا آنها با علاقمندی در کلاس حاضر شده و در یادگیری موفق تر باشند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.