ثبت نام

88904002 - 021

حمیرا اکرامی، معلم تقویتی ریاضی پایه سوم در منزل

حمیرا اکرامی هستم، دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض، سابقه ۱۴ سال تدریس ریاضیات مقطع ابتدایی دارم و هم اکنون معلم ریاضی پایه سوم دبستان هستم و به عنوان معلم تقویتی ریاضی پایه سوم در منزل نیز فعالیت می کنم.

تدریس  اصولی ریاضیات در پایه ابتدایی بسیار مهم است، از چند جهت میتوان به اهمیت این موضوع نگاه کرد، اولی نکته این که تمام دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی دبستان، دارای هیچ پیش زمینه و اطلاعاتی در مورد مفاهیم ریاضی ندارند، به همین دلیل شیوه تشریح این مباحث به زبان ساده از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمیرا اکرامی هستم، دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض، سابقه 14 سال تدریس ریاضیات مقطع ابتدایی دارم و هم اکنون معلم ریاضی پایه سوم دبستان هستم و به عنوان معلم تقویتی ریاضی پایه سوم در منزل نیز فعالیت می کنم.

نکته دومی که می توان به آن اشاره کرد، ایجاد علاقه در دانش آموز برای یادگیری ریاضیات در سال های آینده است، این  وظیفه یک معلم با تجربه و آگاه است که با شیوه های تدریس و همچنین ارتباط مثبت و صمیمانه با دانش آموز می تواند باعث ایجاد انگیزه در او برای یادگیری بیشتر شود و به مرور به یادگیری ریاضیات علاقمند می شود.

سومین نکته که باید به آن توجه کرد، ایجاد یک جو آرام و متمرکز در کلاس برای یادگیری حداکثری دانش آموز است. در صورتی که با رعایت این نکات یک دانش آموز همچنان نیاز به ساعات بیشتری برای یادگیری ریاضیات داشته باشد، می توان از کلاس های خصوصی استفاده کرد.

وظیفه معلم خصوصی تدریس ریاضی در این زمان، پر کردن خلا روانی و تکمیل روند آموزش با استفاده از روش هایی است که دانش آموز برای یادگیری بیشتر بتواند از آن بهره مند شود.

من در کلاس های خصوصی برای تسلط بیشتر دانش آموز سعی می کنم با مثال های بسیار ساده و همچنین استفاده از ایده های دانش آموز تدریس را پیش ببرم، حل نمونه سوال نیز در این مسئله بسیار کارآمد خواهد بود.

استفاده از مثال های گوناگون و در پی آن حل تمرین های متنوع به دانش آموز کمک می کند تا بیشتر با مفاهیم آشنا شود، هرچه مرور و تمرین دانش آموز بیشتر باشد، مطمئنا نتیجه تدریس نیز بهتر خواهد بود.

پیشنهاد من به والدین این است که اگر احساس می کنند فرزند آنها در یادگیری ریاضیات مشکل دارد، بهتر است با فراهم کردن کلاس های خصوصی به صورت منظم و هفتگی سعی کنند از همین پایه ابتدایی مشکل یادگیری او را حل کنند، چرا که مفاهیم ریاضی به یکدیگر مرتبط است و در صورتی که مفاهیم پایه ای آن به خوبی فرا گرفته نشده باشد، در سالهای بالاتر مطمئنا دانش آموز با مشکلات زیادی در این زمینه درگیر خواهد بود.

دانش آموز باید سعی کند همان روز که تدریس ریاضی در کلاس صورت گرفته است، یک ساعت در منزل به مرور نکات بپردازد، این کار در کنار حل چند تمرین و مسئله به او کمک می کند تا مفاهیم را به حافظه بلندمدت سپرده و به این ترتیب در کاربرد مفاهیم ریاضی در امتحان دچار مشکل نشود. مرور مفاهیم و همچنین پشتکار فراوان تنها راه موفقیت در امر تحصیلی و یادگیری است این مسئله را هرگز از یاد نبرید، در صورتی که در یادگیری دچار اشکال هستید می توانید با پشتکار و امید بسیار این چالش را پشت سر بگذارید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.