سارا حسینی هستم دانشجو سلام آخر فوق لیسانس ریاضی کاربردی.
از ۶ سال پیش معلم کلاس تقویتی ریاضی چهارم در تهران هستم.
در مدارس مختلف و آموزشگاههای مختلف فعالیت داشتم.
به دلیل اهمیت پایه چهارم در بین شش پایه ابتدایی علاقهمندم که روی همین پایه چهارم تمرکز داشته باشم.
دانش آموزان تقویتی کلاس چهارم معمولاً با روش های معمول آموزش و پرورش مطالب درسی شان را نمی فهمند.
از اینرو معلم باید بر روی راهکارهای دیگری مانند کاربردی کردن ریاضی برای دانش آموزان و مثال های عینی استفاده کند.
البته بنده سابقه تدریس دروس ریاضی آمار و احتمال و دیفرانسیل و هندسه را نیز دارم.
اما به دلیل علاقه ای که به کودکان و دانش آموزان ابتدایی دارم تمایل دارند روی همین پایه چهارم تورکز داشته باشم.
برای تدریس به دانش آموزان چهارم ابتدایی پیدا کردن ساده ترین راه متناسب با سطح و نیاز دانش آموز از روش های تدریس بنده است.
روش های دیگری که برای دانش آموزان تقویت چهارم ابتدایی استفاده می کنم روش مدل سازی و مثال های ساده است.
برای برخی دیگر از دانش آموز ها تمرین و تکرار مطالب پایه های قبلی بسیار کارآمدتر است.
برای برخی دیگر از دانش آموزان استفاده از خلاصه درس های جامع است.
در این مدتی که من پایه چهارم ابتدایی را تدریس می کردم با این روش های جدید تدریس آموزش و پرورش مسلط شدم.
مطالب مختلفی را از منابع مختلف برای دانش آموزان چهارم ابتدایی جمع آوری کردم.
بسیاری از تمرین هایی که در جلسات خصوصی حل می کنم متناسب با سطح دانش آموزان و نیاز تحصیلی آنها است.
برخی از دانش آموزان نیاز به یادگیری سطح بالاتر از کتاب درسی با توجه به اهداف والدین آنها را ندارند.
معمولاً افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان تقویتی و حل تمرین های آسان به سخت روی این دانش آموزان تاثیر گذار است.
از نظر من والدین باید در پایه های پایین ابتدایی به فکر معلم خصوصی برای جا انداختن بهتر مفاهیم ریاضی باشند زیرا در مدرسه معلم با وجود ۴۰ دانش آموز فرصت کافی برای رسیدگی به تک تک آنها را نخواهد داشت.