رضا عباسی زاده هستم معلم زیست با ۹ سال سابقه تدریس مدرک فوق لیسانس میکروبیولوژی دارم.
در سال ۹۰ به بعد از فارغ التحصیلی شروع به آموزش زیست به صورت خصوصی و فعالیت در آموزشگاه های کنکور کردم اما بعد از مدتی متوجه شدم که استعداد خوبی در تدریس زیست به دانش آموزان تقویتی دارم.
در حال حاضر هم با دو مدرسه غیرانتفاعی همکاری دارم و برای دانش آموزان در کلاس های فوق برنامه کلاس زیست برگزار می کنم.
یکی از مشکلاتی که دانش آموزان تقویتی برای یادگیری درس دارند اعتماد به نفس پایین آنهاست و متاسفانه برخی از معلم ها نیز در این باره به دانشآموز کمکی نمیکنند و حتی برعکس ممکن است اعتماد به نفس او را نیز پایین تر ببرند برای همین من قبل از اینکه وارد مبحث درسی بشوم ابتدا از آخرین اتفاقات زیست در مورد همان مبحث درسی در دنیای امروز برای دانش آموز صحبت می کنم و این باعث می شود که او بتواند به راحتی اظهار نظر کند زیرا مطمئن است که این محتوای درسی نیست و اظهار نظر او در چارچوب درست و غلط قرار نمی گیرد.
پس از اینکه مقدمه را به خوبی توضیح داده ام آرام آرام وارد مبحث درسی می شوم و گاهی این کار را به قدری با جزئیات کامل انجام میدهم که دانش آموز متوجه ورود من به مبحث درسی نمیشود و همانجا هم به صورت فعال و با نشاط شروع به اظهار نظر و صحبت کردن در مورد مبحث درسی میکند که این از نظر من یعنی اینکه دانش آموز با محتوای درسی درگیر شده است و قرار است به زودی مبحث درسی را به طور کامل یاد بگیرد.
البته این روش برای دانش آموزانی که در ابتدای سال تحصیلی کلاس خصوصی می گیرند و هماهنگ با مدرسه پیش می روند مناسب است برای دانش آموزان تقویتی که فقط در شبهای امتحان و برای گرفتن نمره معلم خصوصی می گیرند مناسب روش تدریس من نیستند و معمولاً من کلاس خصوصی با آنها برگزار نمیکنم چرا که نتیجه مثبتی ندارد.