هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

اگر از دانش آموزان در مورد درس هایی که از آن متنفر هستند یا هراس دارند سوال کنید بدون شک نام “ریاضیات” در این فهرست قرار خواهد داشت. سوالی که ذهن را درگیر می کند این است که اگر ریاضی تا این اندازه سخت و هراسناک است چرا برخی از دانش آموزان در این درس موفق هستند و اگر درسی همانند سایر دروس است چرا بسیاری از دانش آموزان از یادگیری آن فراری هستند.

بسیاری یادگیری ریاضی را به IQ و هوش اشخاص ربط می دهند، اما باید گفت که ریاضی یک درس مفهومی است، بنابراین دانش آموزانی که مفاهیم را درک می کنند در یادگیری موفق هستند و دانش آموزانی که در یادگیری مفاهیم مشکل دارند از درس ریاضی نالان هستند. شاید به همین دلیل است که یادگیری ریاضی با ضریب هوشی قیاس می شود.

نقش روش های تدریس در یادگیری دانش آموز

تجربه نشان می دهد که شیوه های آموزش ریاضی نقش بسیار مهمی در یادگیری دانش آموز خواهد داشت. به ویژه اگر به این شیوه های استاندارد در سالهای اولیه تدریس مفاهیم پایه ریاضی به دانش آموزان ابتدایی رعایت شود، نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

چرا که ریاضی یک درس کاملا زنجیره ای است که همه مفاهیم آن در هم گره خورده و به هم زنجیروار متصل هستند. بنابراین اگر از همان ابتدا دانش آموز خشت اول را کج بنا نهاد، تا ثریا این دیوار کج خواهد رفت. پس یادگیری ریاضی را باید از سال اول ابتدایی با اهمیت بسیار آغاز کرد.

دانش آموزی که هیچ ایده ذهنی درمورد مفاهیم ریاضی ندارد همانند لوح پاکی است که می توانید هر خطی را به دلخواه در آن ثبت کنید. حال تصور کنید که آموزش مفاهیم پایه ریاضیات از جمله اعداد، اعمال اصلی و دسته بندی و … تا چه اندازه اهمیت پیدا می کند.

دانش آموز کلاس اولی در سال دوم دبستان مفاهیم جدیدی را می آموزد، به شرط این که ریاضی کلاس اول را به خوبی آموخته باشد، یادگیری ریاضی سال دوم آسان تر خواهد بود و این مسئله تا ریاضی سال دوازدهم ادامه پیدا می کند.

نقش معلم و روش تدریسی او در پایه های مختلف تحصیلی تضمین کننده یادگیری ریاضی دانش آموزان است، البته نمی توان در این میان از نقشی که روش صحیح مطالعه ریاضی، حل تمرین، مرور و تکرار مطالب و مفاهیم خواهند داشت صرف نظر کرد. با این وجود معلم و راهنما در یادگیری درس مفهومی چون ریاضیات نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

اهمیت تدریس خصوصی دوره ابتدایی ( اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم و ششم ) 

حال که با اهمیت یادگیری ریاضیات از پایه آشنا شدید، باید در نظر داشته باشید، در صورتی که دانش آموز در کلاس درس موفق به یادگیری ریاضی نشود بهتر است از کلاس های خصوصی بهره مند شود. گاهی اگر به هر دلیلی دانش آموز از موهبت یادگیری در کلاس بی نصیب بماند،

یک معلم خصوصی ریاضی خوب می تواند مشکل را جبران کند. به ویژه در پایه های ابتدایی اهمیت به درس ریاضی باید بیش از دروس دیگر باشد.[برخی از والدین فکر می کنند که ریاضی پایه های اول و دوم ابتدایی کاملا بدیهی و ساده است و آموزش آن کار سختی نیست، اما باید بدانید که آموزش ریاضی به دانش آموزان پایه های اول تا سوم با توجه به این که دانش آموز هیچ ذهنیتی از مسائل ندارد،

دامنه لغت کاملا محدودی دارد و ارتباط او با عالم خارج از ذهنش بسیار محدود است، آموزش مفاهیم ریاضی با توجه به مفهومی بودن و ناملموس بودن آن کار بسیار سخت و تخصصی است. پس منطقی به نظر می رسد که به جای کشمکش های بی نتیجه برای آموختن ریاضی به فرزند دلبندتان، از تخصص و تجربیات مدرس خصوصی ریاضی پایه ابتدایی در این زمینه کمک بگیرید.

دانش آموزی که مفاهیم ساده و ابتدایی ریاضی در کلاس اول ، دوم و سوم را به خوبی آموخته باشد ، یادگیری مفاهیم مشکل تر پایه های چهارم و پنجم و ششم برای او ساده تر خواهد بود. ضمن این که ممکن است یک دانش آموز با کمک تدریس خصوصی در یادگیری به اندازه ای پیشرفت کند که بتواند در المپیادهای ریاضی نیز شرکت کند.

شیوه تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی بسیار مهم است ، مدرسی که برای این سطح از تدریس خصوصی انتخاب می شود باید علاوه بر داشتن مدارج بالای علمی از قدرت بیان بسیار قوی و شیوه ارتباط با کودکان و همچنین مدیریت کلاس به نحوی که دانش آموز کاملا تمرکز داشته و از کلاس خسته و دلزده نشود را بداند.

مسئله بهینه بودن کلاس به ویژه برای  دانش آموزان پایه ابتدایی که در سنین کودکی بوده و اغلب بازیگوش هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.تجربه مدرس خصوصی نیز نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید،

هرچه پایه آموزشی دانش آموز پایین تر باشد به معلم با تجربه تری نیاز خواهید داشت. به ویژه این که برخی از دانش آموزان در پایه های دبستان از مشکلاتی چون عدم تمرکز، بیش فعالی، منزوی بودن و … رنج می برند که شرایط تدریس به آنها شیوه های کاملا علمی و خاص می طلبد و از عهده هر معلمی خارج است

تدریس خصوصی دوره متوسطه اول ( هفتم ، هشتم و نهم ) 

با ورود به دوره متوسطه اول چالش یادگیری ریاضی برای دانش آموزان پیچیده تر می شود. علاوه بر این که دروس ریاضی از سطح مبتدی به سطح متوسط ارتقاء می یابد، با ورود به دوره نوجوانی دانش آموزان از نظر روانی نیز شرایط جدیدی را تجربه می کنند که این مسئله در یادگیری دروس نیز تاثیرگذار خواهد بود.

عدم تمرکز در کلاس به دلیل بحران های روحی دوره نوجوانی از جمله مهمترین مشکلاتی است که دانش آموزان کلاس های هفتم، هشتم و نهم با آن روبه رو می شوند. به همین دلیل نیز کلاس های خصوصی ریاضی برای این پایه ها اهمیت بیشتری می یابد.

در صورتی که دانش آموزی در دوره ابتدایی به هر دلیلی با پایه ضعیف در ریاضیات پا به دوره متوسطه بگذارد هنوز فرصت هست که با استفاده از کلاس های خصوصی پر بار بتوان او را در یادگیری بهتر ریاضیات و تغییر نگرش نسبت به این درس یاری کرد.از جمله مواردی که در انتخاب مدرس خصوصی برای ریاضی پایه های هفتم ، هشتم و نهم باید به آن توجه کنید،

تجربه و مهارت بالای مدرس در آموزش است. ضمن این که اکثر دانش آموزان در این مقاطع تحصیلی به دلیل ورود به دوره نوجوانی بسیار ناسازگار هستند و از تمرکز کافی برای یادگیری دروس برخوردار نیستند. بنابراین مدرسی که انتخاب می کنید باید توانایی مدیریت کلاس را داشته باشد و همچنین ضمن داشتن ارتباط دوستانه و صمیمانه با دانش آموز بتواند او را در یادگیری بهتر درس ریاضی یاری کند.

بسیاری از والدین ترجیح می دهند که در این دوره برای دانش آموزان از مدرس هم جنس استفاده کنند تا شرایط راحت تری در کلاس درس حاکم باشد، بنابراین باید به همه مواردی که دغدغه والدین یا دانش آموز است احترام گذاشت و برای آن چاره ای اندیشید.

به طور مثال بسیاری از دانش آموزان از پرسیدن سوالات و اشکالات خود از مدرس جنس مخالف خجالت می کشند بنابراین ممکن است که یک اشکال درسی هرگز رفع نشده و نهایتا بهره کافی از کلاس تدریس خصوصی ریاضی برده نشود.در این مقطع از تحصیل ، یادگیری ریاضی می تواند نقش مهمی در آینده تحصیلی دانش آموز داشته باشد.

دانش آموزان در انتهای پایه نهم باید انتخاب رشته کنند ، به همین دلیل علاقمند شدن به درس ریاضی ، پیشرفت در آن و کسب نمرات بالا در این درس می تواند نقش مهمی در تعیین رشته و آینده تحصیلی و شغلی دانش آموز داشته باشد.

از طرف دیگر مفاهیمی که دانش آموز در مقطع اول متوسطه می آموزد پایه و بنیان درس ریاضیات در دوره دوم متوسطه است و بنابراین نقش بسیار مهمی در یادگیری ریاضی در دوره دبیرستان خواهد داشت. انتخاب یک مدرس ریاضی با تجربه و تخصص بالا می تواند یادگیری ریاضیات دانش آموز را تضمین کند.

تدریس خصوصی ریاضی دوره دوم متوسطه ( دهم ، یازدهم و دوازدهم ) 

در دوره متوسطه همه دروس رنگ و شکل جدیدتری می یابند و ریاضی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اکثر دانش آموزان معتقدند که ریاضی دوره دبیرستان بسیار سخت است، اما اگر دانش آموزی همه مفاهیم ریاضی از ابتدا تا زمان رسیدن به سال دهم را به خوبی آموخته باشد مطمئنا ریاضی دهم آنقدرها مشکل نخواهد بود.

تدریس خصوصی ریاضی در دوره دوم متوسطه از آن جهت اهمیت پیدا می کند که نقش مهمی در کنکور دارد. بنابراین ریاضی سال دهم ، یازدهم و دوازدهم باید به خوبی آموخته شوند تا دانش آموز شانس ورود به دانشگاه در رشته دلخواه را داشته باشد.

ریاضی دهم ، یازدهم و دوازدهم بخش اصلی سوالات کنکور را به خود اختصاص می دهند بنابراین در کنار یادگیری مفاهیم درسی باید نکات تستی نیز به دانش آموز یادآوری شود. در سال دوازدهم هم اضطراب امتحان نهایی و هم قبولی در کنکور کار را برای دانش آموزان بسیار سخت تر خواهد کرد.

انتخاب معلم خصوصی ریاضی در دوره دوم متوسطه باید با توجه به اهمیت این درس بسیار وسواس گونه صورت گیرد. مدرسی که در برای این سطح در نظر گرفته می شود باید دانش بالایی داشته باشد، بتواند مفاهیم را به خوبی برای دانش آموز شرح دهد و با حل تمرین های بسیار و ارزیابی مداوم دانش آموزان نقاط ضعف و قوت او را یافته و کلاس را بر این اساس پیش ببرد.ریاضی سال دوازدهم با توجه به اهمیتی که در امتحان نهایی و کنکور خواهد داشت از جمله مهمترین دروس در پایه دوازدهم است.

بنابراین توصیه می شود که کلاس های خصوصی ریاضی متمایز از کلاس های ریاضی کنکور برگزار شود. نکات تستی و روش های حل تست کاملا متفاوت از سوالات تشریحی ارائه می شود بنابراین بهتر است که از کلاس های متفاوتی برای این دو هدف استفاده کنید.

بهترین اساتید ریاضی را از مدرسانه بخواهید

با توجه به اهمیت مدرس خصوصی و شیوه های تدریس او در یادگیری ریاضیات دارد، انتخاب بهترین مدرس ریاضی کار سختی به نظر می رسد. مدرسانه موسسه تخصصی آموزش ریاضی از پایه اول دبستان تا کنکور با هدف آموزش ریاضیات به شیوه مدرن راه اندازی شده است.

مدرسین این مجموعه با توجه به هدف موسسه که آموزش ریاضی به شیوه استاندارد و مطابق با نیاز دانش آموز است با عبور از فیلترهای سختگیرانه ای انتخاب می شوند که سطح کیفی کلاس های مدرسانه را از نظر آموزشی و اخلاقی بالا می برد.

کیفیت آموزشی کلاس های آنلاین و حضوری مدرسانه در همه مقاطع تحصیلی و در همه مناطق تهران به یک اندازه است و والدین عزیز نگرانی از این جهت نخواهند داشت.

ما تلاش کرده ایم تا شرایط کلاس خصوصی با توجه به شرایط و نیاز دانش آموز و توقع والدین مهیا شود. بنابراین در مدرسانه هر دانش آموز با شیوه آموزشی منحصر به خود ریاضی را خواهد آموخت.

اگر به دنبال یافتن راهی برای علاقمند شدن فرزندتان به ریاضی هستید و یا می خواهید نگرش مثبتی نسبت به ریاضیات در فرزند خود ایجاد کنید، مدرسانه بهترین انتخاب برای شما خواهد

Visits: 10129