هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

تدریس خصوصی ریاضی ششم و نهم تیزهوشان | ویدیو آموزشی

ریاضی ششم تیزهوشان و نهم و همچنین پایه های  اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم و هفتم  ، هشتم و دهم ، یازدهم و دوازدهم به صورت تدریس خصوصی در مدرسانه برگزار می گردد.

مسلما می دانید که ریاضیات یکی از درس های کاربردی و مفهومی و البته یادگیری و مهارت در آن یکی از نشانه های بارز هوش و استعداد دانش آموزان است. شاید به همین دلیل است که در آزمون های رشد، تیزهوشان و حتی کنکور ریاضیات از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین یادگیری این درس یکی از چالش های پیش روی دانش آموزانی است که قصد دارند در مدارس تیزهوشان ادامه تحصیل دهند. در این مقاله به مباحثی کاربردی و بسیار مهم در مورد آموزش و یادگیری ریاضیات مخصوص تیزهوشان می پردازیم.

اهمیت یادگیری ریاضیات تیزهوشان

توانایی انجام محاسبات ریاضی برای انجام امور روزمره زندگی لازم و ضروری است، این به آن معناست که حتی اگر شما قصد ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی را نیز نداشته باشید باید بسیاری از مباحث ریاضی را درک کرده و آموخته باشید تا در زندگی روزمره خود دچار مشکل نشوید.

برای دانش آموزانی که به فکر ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه هستند ریاضی معنای دیگری دارد، حتی در دروسی مثل فیزیک و گاهی مباحث شیمی دانستن عملیات ریاضی و بسیاری از مباحث آن حرف اول را می زند، حتی در کنکور ارشد و دکتری بسیاری از رشته های فنی و مهندسی نیز درصد بالای شما در سوالات ریاضی می تواند به قبولی تضمینی شما کمک بسیاری کند.

بنابراین اهمیت یادگیری ریاضیات کاملا مشخص است، مهارت در یادگیری این درس به ویژه برای دانش آموزان رشته ریاضی و همچنین دانشجویان رشته های مهندسی اهمیتی دوچندان دارد که نیز است این افراد در سطح تیزهوشان ریاضی را بلد باشند ، برای مثال تصور کنید برای یک مهندس فعال در زمینه های عمرانی در صورتی که اشتباهی جزئی در محاسبات اتفاق افتد چه فجایعی ممکن است رخ دهد و ضرر و زیان های مالی و جانی به دنبال داشته باشد.

نمونه تدریس ریاضی ششم تیزهوشان

چگونه به ریاضیات علاقمند شویم

برای بسیاری از دانش آموزان یادگیری ریاضیات سخت و چالش برانگیز است، به گفته روانشناسان غالب این مشکلات ناشی از نگرش ضعیف و ذهنیت منفی است که دانش آموزان نسبت به این درس دارند، به همین دلیل قبل از این که تمرکز لازم برای یادگیری مباحث ریاضی داشته باشند، با عدم اعتماد به نفس کافی احساس می کنند که از این مفاهیم سر در نیاورده و یادگیری برای آنها دشوار است.

مهمترین نکته ای که باعث علاقمندی دانش آموز به یادگیری ریاضیات می شود علاقمندی و انگیزه لازم برای آموختن مفاهیم ریاضی است، بنابراین برای این که با درس ریاضیات مشکلی نداشته باشید بهتر است ابتدا بررسی کنید که چرا این درس برای شما مشکل است یا چرا به آن علاقه ندارید. ممکن است رفتار نامناسب یا شیوه های آموزشی نادرست یک معلم سبب ایجاد بی انگیزگی و عدم علاقه در شما شده باشد، یا ممکن است به دلیل این که خواهر، برادر، دوست یا اقوام شما همیشه از یادگیری ریاضیات نالیده اند این ذهنیت برایتان ایجاد شده است که یادگیری این درس مشکل است.

بنابراین با برطرف کردن موانع علاقمندی شما به ریاضیات مطمئن باشید که می توانید ارتباط موثری با این درس برقرار کرده و با یادگیری مباحث آن کم کم اعتماد به نفس لازم را به دست آورده و انگیزه فراوانی برای یادگیری دیگر مباحث خواهید داشت.

بنابراین در صورتی که معلم خوبی برای آموزش ریاضیات در اختیار داشته باشید، شیوه های اصولی تدریس مفاهیم و مباحث ریاضیات برایتان پیاده سازی شود و همچنین نحوه صحیح مطالعه ریاضیات را بیاموزید می بینید که کم کم به این درس علاقمند شده و در یادگیری آن پیشرفت زیادی خواهید داشت.

استفاده از کلاس های خصوصی سبب می شود که شما سریعتر به تسلطی که در نظر دارید برسید و این مسئله اعتماد به نفس شما را چند برابر خواهد کرد. تدریس خصوصی ریاضی به ویژه در دانش آموزانی که قصد دارند در آزمون های تیزهوشان یا مدارس نمونه دولتی و رشد یا سمپاد شرکت کنند از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند سرنوشت آنها را تغییر دهد.

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا ریاضی را با علاقه یاد بگیرید داشتن آرامش و تمرکز کافی هنگام مطالعه این درس است، از آنجایی که ریاضی یک درس کاملا مفهومی است بنابراین هرچه آرامش و تمرکز شما در کلاس بیشتر باشد راحت تر می توانید با آن ارتباط برقرار کنید و زمانی که متوجه می شود یادگیری آن چقدر میتواند لذتبخش و آسان باشد مطمئنا به ریاضی علاقمند خواهید شد.

گاهی اوقات مطالعه کتاب های غیردرسی مرتبط با ریاضیات می تواند شناخت شما را از این درس کاملتر کند و به شما امکان دهد تا با دید بازتری به ریاضیات و اهمیت آن فکر کنید. فراموش نکنید که ریاضیات درسی است که نیاز به استدلال و تعمق در مورد مفاهیم دارد، بنابراین هرچه شناخت شما از فلسفه ریاضیات بیشتر باشد مطمئنا آن را آسان تر یاد خواهید گرفت.

بنابراین توصیه می کنیم که برای علاقمندی به ریاضی برای خود یک هدف و برنامه مشخص تدوین کنید، برای مثال اگر هدف شما از یادگیری ریاضیات علاقمند شدن به مباحث آن و تحصیل در مدرسه تیزهوشان است باید از امکانات و بستر مناسبی برای رسیدن به هدف برخوردار باشید برای مثال استفاده از کتاب های مکمل آموزشی و یا تدریس خصوصی ریاضی تیزهوشان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

با توجه به تحربه ای که در این سال ها داشتیم بسیاری از دانش آموزان در پایه چهارم یا پنجم در سطح تقویتی در مدرسانه ثبت نام کردند اما بعد از به دست آوردن اعتماد به نفس کافی بعد از آموزش مفهومی و اصولی ریاضی در پایه ششم درخواست کلاس تیزهوشان برای ورودی مدارس ششم به هفتم داشتند که نشان دهنده این است که اگر دانش آموز شما الان در درس ریاضی در سطح تقویتی است دلیلی ندارد که در آینده نیز در همین سطح باقی بماند زیرا علاقه مند شدن دانش آموزان به ریاضی در مدرسانه می تواند همه چیز را تغییر دهد.

روش های صحیح مطالعه ریاضیات برای قبولی در مدارس تیزهوشان

مهمترین نکته ای که در مورد مطالعه ریاضیات باید بدانید این است که ریاضی یک درس زنجیره ای است، به این معنا که تمام مباحث آن به صورت زنجیره وار به هم مربوط هستند، بنابراین اگر دانش آموزی در یادگیری بخشی از مفاهیم ریاضیات مشکل داشته باشد، مطمئنا در یادگیری مباحث جدیدتر نیز به مشکل بر خورده و متوجه درس های بعدی نخواهد شد، پس برای این که در مطالعه ریاضی موفق باشید باید به تمام مباحثی که تا کنون آموخته اید مسلط باشید، در صورتی که احساس می کنید در بخش هایی از دروس سال های گذشته دچار اشکال هستید می توانید با استخدام یک مدرس خصوصی ریاضیات دروس مهم را مرور کرده و به این ترتیب برای آموزش مباحث جدید آماده شوید.

نکته مهم بعدی داشتن یک برنامه منظم و دقیق برای مرور و تمرین مباحثی است که آموخته اید، حتی اگر در زمان تدریس ریاضی در کلاس شما متوجه تمام مفاهیم شده باشید، اگر مباحثی که آموخته اید تمرین نکنید مطمئن باشید که بخش هایی از آن را فراموش خواهید کرد، بنابراین بهتر است که یک برنامه منظم برای تمرین و تکرار مفاهیم و مباحث ریاضی به صورت روزانه و هفتگی داشته باشید. نکته ای که اکثر مدرسان با تجربه به آن اشاره می کنند این است که دانش آموزان برای درک بهتر مفاهیم ریاضی، همان روزی که در کلاس درس جدید را آموخته اند، در خانه به تمرین مباحث پرداخته و تمام مطالب را مرور کنند، به این ترتیب مطالب آموخته شده به خوبی در خاطر آنها سپرده خواهد شد و با تمرین و تکرار مداوم آن را برای همیشه در ذهن خواهند داشت.

داشتن اراده و پشتکار در یادگیری موفق ریاضیات نقش مهمی دارد، ممکن است شما از پاسخ دادن به سوالات پیچیده و چند مجهولی بترسید یا احساس کنید که پاسخ درست به ذهنتان نمی رسد اما باید بدانید مهمترین عامل در موفقیت شما برای مطالعه ریاضیات این است که همواره در مورد پاسخ های درست فکر کنید، اگر نتوانستید به سوالی پاسخ دهید دلسرد و نا امید نشوید و تا می توانید از تمرین های مشابه برای تسلط بهتر استفاده کنید تا اشکالات شما در هر مبحث برطرف شود، وقتی شما انواع سوالات مربوط به یک مبحث را به شکل تمرین حل می کنید، با انواع گوناگون طرح سوال از آن موضوع آشنا می شوید و تمرین زیاد سبب می شود تا تسلط بیشتری در حل مسائل پیدا کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که ریاضیات یک درس معلم محور است، بنابراین یادگیری آن یا آموختن مباحث و نکات مهم و کاربردی آن وابسته به وجود یک معلم با تجربه است، پس بهتر است در صورتی که در کلاس درس با شیوه های تدریس معلمتان دچار مشکل هستید، حتما از وجود یک معلم خصوصی بهره مند شوید تا بتوانید به تسلط کافی برای پاسخ به انواع سوال ها دست پیدا کنید.

داشتن تمرکز هنگام مطالعه درس ریاضی اهمیت زیادی دارد، بنابراین هنگام یادگیری و حل تمرینات ریاضی باید تمرکز و دقت لازم را داشته باشید، پس بهتر است هر زمان که تصمیم به مطالعه این درس مهم دارید حتما از محیطی آرام و با دقت و تمرکز بالا استفاده کنید.

سعی کنید هرگز از کتاب های حل المسائل استفاده نکنید، این کتاب ها به شما اجازه نمی دهد تا در مورد مسائل به خوبی فکر کنید، بر خلاف این کتاب ها استفاده از کتاب های طبقه بندی شده و نمونه سوالات می تواند گزینه مناسبی برای یادگیری ریاضیات به ویژه در زمان آماده شدن برای امتحانات و آزمون ها باشد.

شیوه های صحیح تدریس ریاضی

همانطور که اشاره کردیم ریاضیات یک درس معلم محور است، بنابراین مدرس و شیوه هایی که او برای انتقال مفاهیم و مسائل ریاضیات استفاده می کند از اهمیت بالایی برخوردار است، در این بخش به نکات مهمی که مدرسین ریاضی باید به آنها توجه داشته باشند اشاره می کنیم:

۱- بهترین روش تدریس ریاضیات استفاده از خلاقیت ذهنی دانش آموزان است، معلم باید سعی کند با ایجاد انگیزه و کنجکاوی در ذهن دانش آموزان تمرکز لازم برای ارائه راه حل های مسئله را به وجود آورد.

۲- گفتگو در مورد ریاضیات و اهمیت یادگیری آن از جمله موضوعاتی است که معلم های ریاضی باید به آن توجه کنند، برخلاف تصور رایج غالب دانش آموزان و برخی مدرسین ریاضیات درسی نیست که بتوان با حفظ کردن آن به نتیجه لازم رسید، بنابراین برای رسیدن به درک عمیق از مفاهیم ریاضی باید در مورد آنها با دانش آموزان صحبت کرد و از آموزش صرف، بدون صحبت در مورد کاربرد و اهمیت مباحث خودداری کرد.

۳- کارگروهی در ریاضیات می تواند در یادگیری این درس مفید باشد، وقتی دانش آموزان اشکالات رایج به وجود آمده برای همکلاسان خود را می بینند راحت تر می توانند مباحث را درک کنند و به پاسخ پرسش های مشابه دست پیدا کنند.

۴- بهترین شیوه برای ارزیابی یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی، استفاده از امتحانات تشریحی و کتبی است، بهتر است برای این که متوجه شویم مباحث تا چه اندازه در ذهن دانش آموزان جای گرفته است از سوالات چند وجهی و یا نمونه سوالات طبقه بندی شده برای هر مبحث استفاده کنیم.

روش هایی برای مطالعه ریاضی تیزهوشان

بسیاری از والدینی که فرزندان آنها برای آزمون های مهمی چون مدارس رشد و تیزهوشان آماده می شوند از فرزند خود می خواهند که درس بخواند، به ویژه تاکید آنها در یادگیری ریاضیات را می توان به وضوح مشاهده کرد، این در حالی است که اکثر دانش آموزان در استفاده از شیوه های صحیح مطالعه برای تیزهوشان دچار مشکل هستند و اصولا این شیوه ها را نمی دانند، دراین بخش به برخی از نکات مهم در مطالعه برای آزمون های تیزهوشان اشاره میکنیم.

ریاضیات درسی است که شامل علائم، فرمول ها و شیوه های مختلف و متفاوت است و بنابراین یک درس مشکل برای یادگیری محسوب می شود، بنابراین شیوه های مطالعه این درس باید متفاوت از سایر دروس باشد تا نتیجه مورد نظر به آسانی حاصل شود.

ریاضیات از جمله دروسی نیست که شما فقط با مطالعه و گوش دادن به معلم آن را فراگیرید، بسیاری از مباحث و مفاهیم ریاضیات نیازمند تمرین و تکرار بسیار است و فعالیت دانش آموز در این زمینه می تواند به تسلط او به مباحث بی انجامد. نقش معلم در این زمینه تنها آموختن نکات مهم و کاربردی و همچنین معرفی فرمول ها و شیوه های مختلف حل مسئله است، این شما هستید که به عنوان دانش آموز باید بتوانید از این نکات و روش ها به خوبی و در جای درست استفاده کنید.

داشتن مهارت و تسلط کافی به مباحثی از ریاضیات که در سالهای گذشته آموخته اید به شما کمک می کند تا مباحث جدیدتر را راحت تر بیاموزید، مطمئنا مطالعه محدود در شب های نزدیک امتحان یا آزمون نمی تواند به شما کمک کند تا نتیجه دلخواه را کسب کنید، بنابراین توصیه می کنیم برای ریاضی تیزهوشان یک برنامه منظم با یک معلم خصوصی با سابقه داشته باشید تا شما را گام به گام به هدفتان نزدیکتر کند.

از آنجایی که مباحث و فرمول های درس ریاضی بسیار مشابه است بهتر است برای مطالعه این درس زمان بیشتری بگذارید تا بتوانید علاوه بر حل تمرین های بسیار به خوبی روی مطالبی که در کتاب عنوان شده است تمرکز کرده و با تعمق بیشتری به یادگیری مفاهیم بپردازید.

ریاضیات یک درس کاملا ذهنی و خلاقانه است، به همین دلیل است که هر سوال یا مبحث ریاضی می تواند روش های مختلفی برای رسیدن به پاسخ داشته باشد، آنچه در خواندن و مطالعه ریاضیات برای تیزهوشان اهمیت دارد فراگرفتن روش های کلیدی است، این نوع یادگیری به شما کمک می کند تا میزان اطلاعاتی که باید به خاطر بسپارید را کاهش داده و فقط روی نکات مهم و کاربردی تمرکز کنید.

به توانایی های خود اعتماد داشته باشید، یکی از مهمترین دلایلی که اغلب دانش آموزان را در امتحانات ریاضی تیزهوشان مغلوب می کند، استرس و اضطراب ناشی از عدم اعتماد به نفس است، وقتی شما دچار استرس باشید مطمئنا تمام مباحثی که خوانده اید را فراموش می کنید و نمی توانید عملکرد ذهنی خوبی داشته باشید، بنابراین سعی کنید خونسرد بوده و اعتماد به نفس داشته باشید.

از وجود یک مدرس خصوصی با تجربه و دارای مهارت کافی بهره مند شوید. حضور یک مشاور و معلم باتجربه در زمینه یادگیری ریاضی تیزهوشان به شما کمک می کند تا فقط روی مطالب مهم تمرکز کنید، نکات مهم هر مبحث را برایتان بازگو می کند و شما را برای رویارویی با انواع سوالات ممکن آماده می سازد، بنابراین در کنار پیاده کردن روش های صحیح مطالعه ریاضیات استفاده از معلم خصوصی می تواند یکی از راه های میانبر برای رسیدن به هدفتان محسوب شود.

سه اصل مهم آموختن ریاضی را به خاطر بسپارید، آموختن ریاضیات شامل سه بخش یادگیری، تمرین و مرور است، وقتی با وجود یک مدرس قوی و باتجربه مباحث ریاضی مربوط به آزمون تیزهوشان را به خوبی فراگرفته باشید، نوبت فعالیت و تلاش شما فرا می رسد، تمرین بسیار به شما کمک می کند تا تسلط بیشتری در به کار بردن روش های حل مسئله داشته باشید، از طرفی مرور مداوم و منظم مطالب نیز باعث می شود تا آمادگی ذهنی شما برای روز امتحان دوچندان شده و نکات مهم و کاربردی را فراموش نکنید.

از کتاب های کمک درسی معتبر استفاده کنید، بسیاری از کتاب های معتبری که به عنوان کتاب های آماده سازی برای شرکت در آزمون های تیزهوشان در بازار وجود دارد می تواند منبع خوبی برای تمرین شما باشد، در این کتاب ها معمولا با شیوه طرح سوالات و همچنین روش های کاربردی پاسخگویی به سوالات در زمان کم آشنا می شوید.

تکنیک های آزمون و حل تست را بیاموزید، بسیار اهمیت دارد برای تدریس خصوصی ریاضی تیزهوشان از مدرسی استفاده کنید که به شیوه های حل تست و همچنین تکنیک های کاربردی شرکت در آزمون های تیزهوشان به ویژه در درس ریاضیات آشنا باشد.

توانایی های خود را محک بزنید، شرکت در آزمون های آزمایشی تیزهوشان یا استفاده از نمونه سوالات سال های گذشته این آزمون به شما کمک می کند تا مهارت ها و میزان توانایی خود را محک زده و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسید، به این ترتیب با تمرین بیشتر روی نقاط ضعفتان می توانید با توانایی بیشتر به رقابت با رقبایتان بپردازید.

داشتن یک برنامه ریزی دقیق و منظم به شما کمک می کند تا راه رسیدن به موفقیت را سریعتر طی کنید، همیشه یک برنامه بلند مدت و یک برنامه روزانه برای مطالعه و آموزش نکات مهم داشته باشید تا بتوانید ساعات کافی به تمرین و مرور پرداخته و مطالعه دقیق و هدفمند داشته باشید.

کلام آخر

مطمئن باشید با رعایت مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم و استفاده از یک مدرس خصوصی ریاضیات ویژه تیزهوشان شما می توانید به راحتی این آزمون را پشت سر گذاشته و به نتیجه دلخواه برسید، داشتن یک نقشه راه و راهنمای مسلط به شما کمک می کند تا زمان و دانسته های خود را مدیریت کرده و شیوه های صحیح آموزش و مطالعه را استفاده کنید، به این ترتیب رسیدن به نتیجه دلخواه دور از دسترس نخواهد بود، تاکید می کنیم که یادتان باشد به توانایی های خود اعتماد داشته باشید و به خودباوری برسید، داشتن تلاش و پشتکار و همچنین انگیزه برای رسیدن به موفقیت از جمله مواردی است که شما را در مقابل رقبایتان در این زمینه بالاتر نگه خواهد داشت.

آموزش مفهومی و گام به گام مفاهیم ریاضی توسط دبیران درجه ۱ خانم و آقا، تدریس خصوصی و گروهی ریاضیات از دبستان تا کنکور و دانشگاه. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به طور مستقیم با پشتیبانی مدرسانه صحبت کنید: ۰۲۱۲۶۵۷۰۸۱۰

۸۸۹۰۴۰۰۲ – ۸۸۹۰۶۹۰۹ – ۴۴۰۲۵۸۶۰ – ۶۶۷۱۳۴۷۲

Visits: 2909

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • معلم های شما برای کلاس های تیزهوشان ششم به هفتم تون چند سال تجربه دارن؟

    پاسخ
    • با سلام وقت بخیر

      معلم های تیزهوشان مدرسانه در ششم به هفتم و نهم به دهم حداقل ۵ سال سابقه تدریس در مدارس تیزهوشان را دارند و همچنین به تمامی سوالات ورودی مدارس تیزهوشان مسلط اند

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.