هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

آموزشگاه تدریس خصوصی غرب, شرق و مرکز تهران

آموزشگاه تخصصی ریاضی در تهران

واحد تدریس خصوصی مدرسانه در کلیه مقاطع تحصیلی و دروس، جهت برطرف کردن مشکلات و معضلات تحصیلی محصلان و یا برطرف کردن نیازهای فرا آموزشی آن  با همراهی جمعی از فرهنگیان رسمی آموزش و پرورش  و دبیران متخصصان آموزش ریاضی آمادگی تشکیل کلاس در منازل و یا محل آموزشگاه را دارد.

همه ما به خوبی می دانیم که درس ریاضی یکی از مهمترین و کاربردی ترین دروسی است که در طول دوران آموزش تحصیلی آن را فراگرفته و در زندگی روزمره در موارد بسیاری از آن استفاده می کنیم. این درس برای بسیاری از دانش آموزان یک درس چالش برانگیز است و بسیاری دیگر از یادگیری مفاهیم ریاضی لذت می برند و آن را با اشتیاق و کنجکاوی می آموزند، سوال اینجاست که چه چیزی باعث می شود دانش آموز ریاضی را به خوبی فرا گیرد؟ چرا برخی از دانش آموزان در یادگیری ریاضی مشکل دارند؟ چه زمانی باید از کلاس های تقویتی ریاضی استفاده کنیم؟ آیا این کلاس ها فقط برای دانش آموزان ضعیف مفید است؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

ریاضی؛ درس سخت یا شیرین؟

اهمیت یادگیری ریاضیات به اندازه ای است که بسیاری از افراد میزان نبوغ و هوش دانش آموزان را با میزان مهارت آنها در ریاضیات می سنجند، البته که این کار شیوه ای غلطی است و مسلما هر دانش آموزی در یک رشته آموزشی مهارت و توانمندی و البته علاقه دارد که سبب می شود در آن زمینه خاص به موفقیت های زیادی دست پیدا کند.

اما ریاضیات یک مقوله کاملا متفاوت است. ما برای یک حساب و کتاب ساده در روز به مهارت های ریاضی احتیاج داریم، این میزان از احتیاج از محاسبات روزمره تا انجام پروژه های بزرگ مهندسی قابل بسط و توسعه است و می توان گفت بسیاری از پیشرفت های جامعه بشری به ویژه در صنایع مهندسی و عمرانی مدیون مهارت کارشناسان آن در شاخه های گوناگون ریاضی است.

به گفته بسیاری از کارشناسان آموزشی یکی از دلایلی که سبب می شود دانش آموز یادگیری ریاضی را سخت بداند، نگرش منفی و ذهنیت غلطی است که توسط برادر یا خواهر بزرگتر، پدر، مادر، دوستان و در شرایط کلی محیط اطراف به او تلقین شده است. چرا که در واقع ریاضیات نیز یکی از منابع درسی است که دانش آموز ملزم به یادگیری آن است و می تواند همانند سایر دروس آن را فرا گیرد. بنابراین داشتن تمرکز و اعتماد به نفس کافی یکی از عواملی است که می تواند یادگیری ریاضیات را ساده تر نماید.

نقش کلاس های خصوصی در یادگیری ریاضیات

همانطور که اشاره کردیم در بسیاری از مواقع دانش آموز به دلایلی مانند: عدم تمرکز کافی، شیوه های نادرست آموزشی، ساعات ناکافی آموزشی و شرایط جوی نامناسب کلاسی در یادگیری درس ریاضی دچار مشکل می شود. یکی از راه هایی که می توان به مقابله با این مشکل پرداخت برگزاری کلاس های خصوصی است، مسلما ساعات اضافه تر برای تمرین و تکرار می تواند تسلط دانش آموز به مفاهیم ریاضی را بیشتر کند، از طرفی چون ممکن است مشکل دانش آموز جو کلاس یا شیوه های نادرست آموزشی در مدرسه باشد، کلاس خصوصی به خوبی می تواند این خلاء را جبران کرده و باعث تقویت پایه درسی دانش آموز شود.

نظام آموزشی یک موسسه خصوصی در تدریس درس ریاضیات، با توجه به معلم محور بودن این درس، می تواند تاثیر بسیاری در پیشرفت دانش آموزان در یادگیری ریاضی داشته باشد، از طرفی حضور یک معلم با تجربه و ماهر به ویژه برای تدریس خصوصی ریاضی در مقطع ابتدایی بسیار ضروری است، چرا که آموزش مفاهیم پایه ای ریاضی به دانش آموزانی که هنوز درک و سواد کافی از مفاهیم دنیای پیرامون خود ندارند و هر آموزشی همانند نقش روی یک لوحه سنگی در ذهن آنها جای میگیرد، شیوه های صحیح آموزش مدرس ریاضی می تواند دانش آموز را به یادگیری درس ریاضی علاقمند کرده و انگیزه لازم برای رشد و شکوفایی در این زمینه را در وی ایجاد کند.

کلاس خصوصی ریاضی برای چه کسانی لازم است؟

متاسفانه در باور عوام مردم هرکس از کلاس های خصوصی و تقویتی موسسات آموزشی یا مدرسین خصوصی در منزل استفاده می کند دانش آموز ضعیف و اصطلاحا” تنبلی است، این در حالی است که حضور در کلاس های خصوصی آموزشگاهی یا منزل می تواند پایه درسی دانش آموز را در ریاضیات قوی تر کرده و به کشف استعداد و نبوغ آنها در مهارت های ریاضی منجر شود، به این ترتیب هر دانش آموزی برای تسلط بهتر به مفاهیم، رفع نقاط ضعف و مشکلات و همچنین پیشرفت درسی می تواند در کلاس های خصوصی شرکت کند.

برنامه ریزی درست برای یادگیری ریاضی به چه صورت است؟

فراموش نکنید که ریاضی یک درس زنجیره ای است، به این معنا که تمام مباحث و مفاهیم آن به صورت دانه های زنجیر به هم متصل است و یادگیری مباحث جدید نیازمند مرور دروس گذشته و آموخته های سال های پیش است، شاید یکی از دلایل عمده ضعف دانش آموزان در یادگیری ریاضی این است که مفاهیم ریاضی را به جای این که بیاموزند، حفظ کرده اند، مسلما هرچیزی که حفظ شود بعد از مدتی کنار گذاشته شدن و عدم تکرار و تمرین فراموش خواهد شد، وقتی دانش آموزی بدون دانستن پیش نیازها وارد کلاس ریاضی شده و با مفاهیم تازه ای روبه رو می شود مسلما یادگیری برای او مشکل خواهد بود.

بسیاری از والدین فکر میکنند همین که دانش آموز در درس ریاضی نمره قبول کسب کند کافی است. اما ما معتقدیم دانش آموزان باید مفاهیم درسی را یاد گرفته و حتی در سطحی بالاتر به جای یادگیری اندیشه ها، اندیشیدن را بیاموزند، به همین دلیل توصیه ما برای یادگیری درس ریاضی استفاده از کلاس های خصوصی منظم و برنامه ریزی شده است، به طوری که در شب های امتحان دانش آموز تنها نیاز به مرور و رفع اشکال داشته باشد، این برنامه در کنار پیگیری مداوم کارشناسان مدرسانه سبب می شود، دانش آموز با انگیزه و تلاش بیشتری به یادگیری پرداخته و از حفظ کردن ریاضیات صرفا برای دریافت نمره جلوگیری شود. از دیگر مزیت های این برنامه تدریسی آن است که دانش آموز با پایه ای قوی تر قدم به مقاطع بالاتر تحصیلی میگذارد و کمتر با چالش تنفر از ریاضیات و یا ذهنیت سخت بودن یادگیری این درس روبه رو می شود.

پس اگر میخواهید فرزند شما در یادگیری درس ریاضی موفق باشد، به جای تلنبار کردن تمام مطالب درسی برای شب های امتحان از یک برنامه ریزی دقیق و منظم هفتگی برای مطالعه، تمرین و تکرار مباحث ریاضی استفاده کنید تا از استرس یادگیری در شب امتحان و بزرگترین اشتباه دانش آموزان که حفظ کردن مطالب و مفاهیم ریاضی است در امان باشد.

ویژگی های یک مدرس ریاضی خوب را می دانید؟

در تدریس ریاضیات آنچه بیش از میزان اطلاعات دبیر اهمیت دارد، قدرت انتقال مفاهیم و فن بیان قوی است، یک مدرس با تجربه و مهارت بالا می تواند خیلی زود با شناخت دقیق از میزان توانایی یادگیری دانش آموز، شخصیت رفتاری او و شناخت نقاط قوت و ضعف او در یادگیری از شیوه منحصر به فردی در تدریس استفاده کند که مطابق با شرایط آن دانش آموز است، این مسئله ای است که پرداختن به آن در کلاس های مدرسه تقریبا امکان ناپذیر است، چرا که حضور حداقل ۲۰ دانش آموز در یک کلاس درسی و اختصاص ساعات کوتاهی در هفته به درس ریاضی سبب می شود معلم نتواند روی نقاط قوت و ضعف هر دانش آموز تمرکز کرده و نهایتا با تدریس و تشریح مفاهیم و حل مسائل آموزش ریاضی در مدرسه پایان می پذیرد.

یک مدرس ریاضی خوب علاوه بر این که مهارت بالایی در شناخت نیاز دانش آموز و انتخاب شیوه تدریس اصولی متناسب با آن دارد، با فن بیان قوی می تواند مفاهیم و مباحث پیچیده ریاضیات را به خوبی با زبان ساده برای دانش آموز شرح دهد، این مسئله به ویژه در مورد دانش آموزان مقطع ابتدایی که مفاهیم پایه ای ریاضیات را می آموزند و هیچ ذهنیتی در مورد مفاهیم ندارند بسیار حائز اهمیت است.

در مدرسانه ، انتخاب مدرسین با دقت و وسواس خاصی صورت میگیرد و فیلترهای زیادی برای گزینش مدرسین خصوصی وجود دارد، همین انتخاب گزینشی است که سبب شده است راندمان کاری مدرسانه نسبت به سایر رقبا در این عرصه به مراتب بالاتر بوده و والدین رضایت بیشتری از همکاری با این موسسه داشته باشند.

کمک به دانش آموزان برای تصاحب رویاهایشان در آینده و اعتماد به نفس بالا در یادگیری مهارت های پیچیده از جمله اهداف ما در مدرسانه است.

پیگیری مداوم وضعیت درسی دانش آموز و برنامه ریزی مرتب از جمله دیگر ویژگی های یک مدرس با تجربه است، دانش آموز باید مرتبا مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوان با توجه به دانسته ها و چالش های او در یادگیری مباحث را به صورت مرتب پیش برد و این امر میسر نیست مگر با ارائه یک برنامه کاری دقیق و منظم از سوی مدرس و همچنین همکاری های لازم از طرف خانواده دانش آموز.

آیا می توانم فرزندم را به خواندن ریاضیات علاقمند کنم؟

پاسخ به این سوال آری است، این مسئله به راحتی رخ خواهد داد به شرطی که روش های اصولی تدریس توسط مدرس و شیوه های صحیح مطالعه ریاضی توسط دانش آموز رعایت شود. در این بخش نگاهی به این دو فاکتور مهم خواهیم داشت.

روش های اصولی تدریس ریاضی

– مهمترین ویژگی شناخت میزان توانایی یادگیری و همچنین بررسی نقاط ضعف و قوت دانش آموز در ریاضیات است

– نکته ای که باید به آن بسیار دقت شود، جو کلاس است، برای درسی مانند ریاضی که برای یادگیری نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد، فضای کلاس باید آرام، بدون تنش و استرس و عوامل حواس پرتی دانش آموز باشد.

– ایجاد انگیزه یادگیری در دانش آموز از طریق بیان جملات مثبت و ایجاد یک ذهنیت کاملا مثبت نسبت به یادگیری این درس

– اتخاذ روش های مختلف و موثر از سوی دبیر برای بیان مفاهیم و مباحث ریاضی متناسب با شخصیت و ذهنیت دانش آموز

– ارائه روش های مختلف حل مسئله و همچنین بررسی روش ها و ملزم کردن دانش آموز به همفکری و استفاده از ایده های او برای رسیدن به پاسخ صحیح

– تشویق و تنبیه به جا و شناخت دقیق شخصیت دانش آموز

– نشان دادن کاربرد مفاهیم و مسائل به دانش آموز به منظور فهم دقیق مطالب به جای حفظ کردن آنها

– یک جمع بندی مختصر و کوتاه در انتهای کلاس و مروری کوتاه بر مفاهیم آموخته شده

– حل مثال های مختلف از هر مبحث و استفاده از سوالات طبقه بندی شده و چند وجهی برای محک زدن میزان تسلط دانش آموز

– پرداختن به رفع اشکالات دانش آموز

– برقراری ارتباطی دوستانه و صمیمانه با دانش آموز و ایجاد یک جو صمیمی و امن برای کلاس

روش های تاثیرگذاری مطالعه ریاضیات

بعد از اینکه تدریس با شیوه های صحیح آموزشی به پایان می رسد وظیفه دانش آموز آغاز میگردد، مطالعه، تمرین و تکرار درس به او کمک می کند تا مفاهیم را درک کرده و به ذهن بسپرد. برای مطالعه صحیح ریاضیات روش هایی وجود دارد که در این بخش به آنها می پردازیم.

– بهترین و مهمترین روش برای مطالعه ریاضی مرور درس در همان روزی است که آن را فرا گرفته اید. اگر دانش آموز صرفا در کلاس حاضر شده و تا شروع کلاس بعدی درس را مرور نکند، مطمئنا قسمت هایی از مطالب تدریس شده را فراموش خواهد کرد، بنابراین مرور و حل چند مثال ساده در همان روز تدریس بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضیات را خواهد داشت.

– ریاضیات دارای مفاهیم عمیق و پیچیده است، بنابراین زمان مطالعه این درس به تمرکز و دقت بالایی نیاز است، دانش آموز باید در زمان مطالعه و حل تمرینات ریاضی بیشترین آرامش و تمرکز را داشته باشد.

– انگیزه، پشتکار و تلاش را نباید فراموش کرد، ممکن است فهم برخی مباحث و یا حل تمرین های مختلف دانش آموز را به چالش بکشد، مهمترین نکته در این زمان انگیزه برای تلاش و سختکوشی در یادگیری است. هرگز نباید از یادگیری مایوس شوید.

– تمرین کافی و مرور مداوم را فراموش نکنید، هرگز نباید بعد از آموزش ریاضیات حل تمرین، تکرار و مرور درس در طول هفته را فراموش کند، علاوه بر شرکت منظم در کلاس ها، دانش آموز باید یک برنامه ریزی دقیق و کاربردی برای مرور و تمرین دروس در طول هفته داشته باشد.

نقش والدین در یادگیری ریاضیات

علاوه بر توانایی ذهنی دانش آموز برای تحلیل و فهم مباحث و مفاهیم ریاضی، خانواده نیز می تواند نقشی مهم و تاثیرگذار در یادگیری فرزندانش ایفا کند، ایجاد یک بستر مناسب و فراهم کردن امکانات یادگیری از جمله اقداماتی است که والدین می توانند در گام نخست برای موفقیت فرزندشان بردارند.

انتخاب مدرسه، موسسه و مدرس خصوصی مناسب برای دانش آموز نیز وظیفه ای است که والدین برعهده دارند، با تحقیق و بررسی لازم و در نظر گرفتن همه جوانب والدین باید بهترین انتخاب را داشته باشند، نباید فراموش کردن هزینه کردن برای موفقیت فرزندان در تحصیل و یادگیری در واقع سرمایه گذاری موفق برای آینده آنها است.

تشویق و ایجاد انگیزه در دانش آموز در بستر خانواده تاثیر بسیار زیادی بر او خواهد داشت، دانش آموز زمانی که پیگیری و حساسیت والدین را می بیند به اهمیت و ارزش خود در خانواده پی برده و انگیزه بیشتری برای تلاش و یادگیری خواهد داشت، ضمن این که نباید از تاثیر نگرش و انرژی مثبت و همچنین پشتیبانی های روحی و ذهنی غافل شد.

ایجاد یک برنامه منظم و دقیق برای مطالعه و یادگیری و همچنین در نظر داشتن اوقات فراغت دانش آموز و فراهم کردن امکانات تفریحی و رفاهی برای زمان های استراحت از نکاتی است که خانواده باید به آن بسیار دقت کند.

کلام آخر

در آخر باید بگوییم ریاضیات نیز همانند دیگر دروس اگر به صورت صحیح و برنامه ریزی شده تدریس و آموخته شود مسلما نتیجه بسیار قابل توجهی در زمان امتحانات و کنکور خواهد داشت، هرگز نباید توانایی های ذهنی و شور و علاقه یادگیری در سن کودکی و نوجوانی را نادیده گرفت، در سن آموزش، دانش آموز تشنه آموختن است و این سیستم آموزشی صحیح، مدرس با تجربه و دانش بالا و والدین آگاه و دلسوز هستند که دانش آموز را در مسیر درست پیشرفت و یادگیری پشتیبانی کرده و او را به سمت موفقیت راهنمایی میکنند.

امروزه با شناخت صحیح شیوه های تدریس و مطالعه دیگر نفهمیدن و یاد نگرفتن معنایی ندارد، تفاوت تنها در شیوه های آموزش و یادگیری و زمان بندی است، در مدرسانه ما سعی می کنیم متناسب با وضعیت ذهنی و شرایط پیرامون دانش آموز بهترین برنامه ریزی ها را برای او آماده کرده و تا رسیدن به هدف او را همراهی کنیم.

تدریس ریاضی حضوری و آنلاین در تهران و سراسر کشور ۴۴۰۲۵۸۶۰ – ۰۲۱

Visits: 1995

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.